Springruiter Robert met pensioen na carrière van 44 jaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Springruiter Robert met pensioen na carrière van 44 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 10:34

www.equnews.be / www.galop.be / bokt.nl

Na een carrière van 44 jaar zegt de Franse springruiter Michel Robert de internationale springsport vaarwel. Op 31 december wordt hij 65 jaar. In de toekomst zal Robert zich voornamelijk toeleggen op het lesgeven aan beloftevolle ruiters.
Hij zegt: “Ik zal niet stoppen met rijden. Ik hou te veel van de paardensport en vind de scholing en evolutie van paarden te intrigerend. Mijn toppaarden Oh d’Eole, Nénuphar Jac, Catapulte en Quirha de P’Aime staan nog steeds bij mij op stal. Wat er met hen zal gebeuren is nog niet beslist.”

Michel Robert rijfde tijdens zijn carrière heel wat overwinningen binnen. Zo won hij in 1982 een gouden medaille tijdens de wereldruiterspelen in Dublin en in 1986 behaalde hij brons tijdens de wereldruiterspelen. In 2008 won Michel Robert nog de ‘Top Ten’ tijdens de CSI Brussel en een jaar later schreef hij de overwinning van de Global Champions Tour finale in Doha (Qatar) op zijn naam. Als kers op de taart behaalde hij bovendien een zilveren medaille tijdens het Europees Kampioenschap in Madrid in 2011.

Gonda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:20

Ik heb het altijd een goede ruiter gevonden, waar je in de barrage wel rekening mee diende te houden.
Ik vind ook dat ie wel netjes rijdt. Nou veel plezier met z'n pensioen. :)

Han_24

Re: Springruiter Robert met pensioen na carrière van 44 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:16

Hij is een super ruiter in de parcoursen die ik van hem al jarenlang zie en de manier van omgaan met zijn paarden is ook bijzonder goed. Hij is sympathiek naar mens en dier. Zijn rustige houding en rijstijl horen bij de beste ter wereld en dat met de vele successen verdient veel waardering.