Slecht weer eist leven van Britse Hoys finalist

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Slecht weer eist leven van Britse Hoys finalist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 09:08

http://www.bokt.nl

De Britse Horse of the Year Show (HOYS) is één van de paardenevenementen in Groot-Brittannië. Er mogen rijden is een eer en als je niet met een medaille naar huis gaat heb je altijd nog een geweldige ervaring op gedaan. Het evenement vond afgelopen weekend plaats.

Voor Samantha Osborne zal deze HOYS in haar geheugen gegrift staan. De wagen waarin haar paard stond werd zondag op de terugweg aangereden door een andere paardenwagen. Hoewel de paarden en passagiers uit die auto wegkomen met kleine verwondingen, verloor Osborne haar paard Steveys Lad.

Met de tienjarige vos Steveys Lad was Osborne voor de tweede keer geselecteerd voor HOYS. Steveys Lad is een voormalige hunter. Vorig jaar werden ze zevende, dit jaar negende in de SEIB Racehorse to Riding Horse. Dat meldt Horse and Hound.

Tijdens de terugreis werd de wagen waarin Steveys Lads stond op de M5 aangereden. Evenals in het Zuidwesten van Nederland kampten ze in Groot-Brittannië met slecht weer. Volgens ooggetuigen die hun verhaal op Facebook plaatste had de wagen waarin Steveys Lads stond pech en stond bijna stil. De bestuurder en eigenaar Donna Bamonte wilde met de auto naar de nabijgelegen stopplaats rijden. Toen werd de auto aangereden door een andere, iets grotere wagen.

Osborne zelf heeft tegen de Britse Examiner gezegd: “Het ging allemaal zo snel. De auto van Donna stond stationair, ze deed de alarmlichten aan. Een kleine vrachtwagen reed 90 meter achter hen. De wagen ramde de achterkant van de wagen aan de bestuurderskant. Zij reden met zo’n 90 kilometer per uur op de auto. “ De moeder van Bamonte, die ook in de wagen zat, moest uit de auto geknipt worden. Steveys Lad overleed vrijwel direct.

Een woordvoerder van de brandweer zei dat het ene voertuig bovenop de andere zat.

Voor het evenement vertelde Osborne nog dat ze trots was op hem: “Hij is het meest vriendelijke en zachtaardige paard dat ik ooit heb gekend. Ik had nooit gehoopt dat ik ooit deel zou mogen nemen aan iets bijzonders als de Horse of the Year Show. Ik houd met heel mijn hart van hem en ik ben trots op alles wat hij heeft bereikt.”
Bomonte tegen de Examiner: “Hij was altijd zo lief en vriendelijk. Je kon lekker tegen hem kletsen en hij kwam altijd met je knuffelen. Stevey gaf altijd 100 procent. Dat zullen we nooit vergeten. Dankzij hem konden we naar een bijzonder evenement als HOYS.”

Foto van Steveys Lad & Foto van Steveys Lad met Samantha Osborne

heidy_wilco

Re: Slecht weer claimt leven van Britse Hoys finalist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:36

Wat triest zeg. Heel veel sterkte aan de eigenaren.
Ik vind het paard er ook erg vriendelijk uitzien. Dat is echt een klap in het gezicht van Samantha, om je paard zo te verliezen.

Elisa2

Re: Slecht weer claimt leven van Britse Hoys finalist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:54

Wat een verschrikkelijke manier om je paard te verliezen..:-{