http://www.knhs.nl
De 58ste editie van de Grote Prijs van het NIC Assen werd een prooi voor het 21-jarige Rabo Talententeamlid Jody van Gerwen met Tantalus. In de barrage met 14 ruiters was Van Gerwen 0.04 seconde sneller dan de Zweedse Petronella Andersson met Nosco de Blondel, die tegenwoordig eveneens in Limburg woonachtig is.
"Tantalus is voor mij een fantastisch paard, dat alles voor me wil doen. Hij is snel en zeer wendbaar en heeft een groot hart. Ik denk dat ik gewonnen heb omdat we tot twee maal toe een afstand tussen twee hindernissen met één galopsprong minder wisten te overbruggen", vertelde Jody, die binnenkort van start hoopt te gaan op het nieuw leven ingeblazen Jumping Indoor Maastricht. Onder de 14 barrage ruiters ook gevestigde namen als Jos Lansink, Albert Voorn, Rabo Talent van het Jaar Hendrik-Jan Schuttert en de Zwitserse Janika Sprunger, maar allen moesten in de goed met publiek gevulde TT Hall van Assen hun hoofden buigen voor de net 22 geworden Andersson en de op 13 december a.s. 22 jaar wordende Jody van Gerwen.
Video