Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bambolina schreef:Mij is het ook overkomen met mijn 2 paarden, het draad was op meerdere plekken doorgeknipt en zo konden ze ontsnappen.Het lijkt wel alsof je het steeds vaker ziethoe gebeuren die dingen toch?
KoudbloedKim schreef:Bambolina schreef:Mij is het ook overkomen met mijn 2 paarden, het draad was op meerdere plekken doorgeknipt en zo konden ze ontsnappen.Het lijkt wel alsof je het steeds vaker ziethoe gebeuren die dingen toch?
Vreselijk nieuws en elke keer dat ik zo'n topic zie verschijnen, doet het weer pijn in mijn hart.
Veel sterkte voor de automobilist en de eigenaar van de paarden.
rumay schreef:Vreselijk dit soort ongelukken voor zowel paard, eigenaar en automobilist.
Maar als ik lees o.a. in dit soort berichten aan een drukke weg, draden doorgeknipt, onder de draad door dan denk ik alleen maar waarom geen stevig hek aan een drukke weg.
Dit is geen verwijt aan al die mensen maar mijn gevoel, het is wel je paard die daar staat en ik ben wel van voor de "zekerheid" en extra omheining. En de ellende voor automobilisten die een paard aan- of doodrijden en dan heb ik het nog niet over de automobilsten die het ongeluk ook niet overleven.
En ik weet dan kan het nog fout gaan maar de kans is minder groot.
rumay schreef:Vreselijk dit soort ongelukken voor zowel paard, eigenaar en automobilist.
Maar als ik lees o.a. in dit soort berichten aan een drukke weg, draden doorgeknipt, onder de draad door dan denk ik alleen maar waarom geen stevig hek aan een drukke weg.
Dit is geen verwijt aan al die mensen maar mijn gevoel, het is wel je paard die daar staat en ik ben wel van voor de "zekerheid" en extra omheining. En de ellende voor automobilisten die een paard aan- of doodrijden en dan heb ik het nog niet over de automobilsten die het ongeluk ook niet overleven.
En ik weet dan kan het nog fout gaan maar de kans is minder groot.
Het kan ook altijd op een rustige weg gebeuren.
rumay schreef:Ik begrijp dat een houten hek geen 100% zekerheid geeft maar ben toch van mening dat voor een gelegenheids vandaal een houten hek lastiger is dan een paar draden.
En pech kan je altijd hebben door een boom of dieven.
En voor het gemiddelde paard een houten hek iets meer weerstand biedt dan een draad.
Mijn paard is meester ontsnapper maakt gewoon schrikdraad doorgangen open door het handvat netzolang te bewerken dat het open gaat of trek de palen uit de grond.
En dat is bij hout net iets lastiger.
Nietemin blijft het altijd vreselijk als zoiets gebeurt.