België: Paard overleeft botsing met auto niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

België: Paard overleeft botsing met auto niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 09:42

http://www.hbvl.be/
Ingezonden door Bokker dreamgurliee

Een man uit Voeren, België is zondagavond levensgevaarlijk gewond geraakt bij een zwaar verkeersongeval op de gewestweg De Plank in Voeren. Hij was met zijn auto tegen een loslopend paard gebotst. Twee andere paarden, die ook losliepen, bleven ongedeerd, maar het in de aanrijding betrokken dier overleefde de klap niet.

Het paard was zwaar toegetakeld en moest opgeladen worden om het af te voeren. De automobilist uit Voeren werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis in Aken overgebracht. De gewestweg werd omwille van de aanrijding voor alle verkeer afgesloten.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:14

Het lijkt wel alsof je het steeds vaker ziet :n hoe gebeuren die dingen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:18

Bambolina schreef:
Mij is het ook overkomen met mijn 2 paarden, het draad was op meerdere plekken doorgeknipt en zo konden ze ontsnappen.

Vreselijk nieuws en elke keer dat ik zo'n topic zie verschijnen, doet het weer pijn in mijn hart.
Veel sterkte voor de automobilist en de eigenaar van de paarden.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:24

Hier liepen ze ook is op de weg, 1 was onder het draad gegaan en de ander was gevolgd.
We hebben ook is gehad dat iemand tegen een hoekpaal van de wei was gereden en toen lagen de draden ook op de grond, gelukkig waren ze toen niet ontsnapt want dat was 's nachts gebeurt.
Blijft toch je ergste nachtmerrie hoor, zeker als je langs een drukke baan woont...

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:27

KoudbloedKim schreef:
Bambolina schreef:
Mij is het ook overkomen met mijn 2 paarden, het draad was op meerdere plekken doorgeknipt en zo konden ze ontsnappen.

Vreselijk nieuws en elke keer dat ik zo'n topic zie verschijnen, doet het weer pijn in mijn hart.
Veel sterkte voor de automobilist en de eigenaar van de paarden.

he gadver! Daarom ben ik stiekem toch wel héél blij met een houten omheining.. Ik heb wel altijd een akelig gevoel als ze alleen achter een draadje staan

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:34

Vreselijk dit soort ongelukken voor zowel paard, eigenaar en automobilist.

Maar als ik lees o.a. in dit soort berichten aan een drukke weg, draden doorgeknipt, onder de draad door dan denk ik alleen maar waarom geen stevig hek aan een drukke weg.
Dit is geen verwijt aan al die mensen maar mijn gevoel, het is wel je paard die daar staat en ik ben wel van voor de "zekerheid" en extra omheining. En de ellende voor automobilisten die een paard aan- of doodrijden en dan heb ik het nog niet over de automobilsten die het ongeluk ook niet overleven.
En ik weet dan kan het nog fout gaan maar de kans is minder groot.

horseyfries

Re: België: Paard overleeft botsing met auto niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:36

Vreselijk, hopelijk haalt de automobilist het! Veel sterkte voor hem en zijn familie.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:45

Wss met het noodweer, ontsnapt ofzo en aldus op de weg terecht gekomen. Zou het als bestuurder niet willen meemaken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:52

rumay schreef:

Maar als ik lees o.a. in dit soort berichten aan een drukke weg, draden doorgeknipt, onder de draad door dan denk ik alleen maar waarom geen stevig hek aan een drukke weg.
Dit is geen verwijt aan al die mensen maar mijn gevoel, het is wel je paard die daar staat en ik ben wel van voor de "zekerheid" en extra omheining. En de ellende voor automobilisten die een paard aan- of doodrijden en dan heb ik het nog niet over de automobilsten die het ongeluk ook niet overleven.

houten omheining kunnen ze ook doorzagen als ze echt willen. dus zo vandalisme proof is dat nu ook niet.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:37

Poeh wat moet dat schrikken zijn geweest. En wat erg voor de man, ik hoop dat hij er weer snel bovenop komt. :(:)

Musique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:46

rumay schreef:

Paarden moeten niet altijd langs een drukke weg staan om op een drukke weg aangereden te worden. Sommige paarden slaan op de vlucht omdat ze in paniek zijn, en dan kunnen ze een heel eind lopen hoor :j Het kan ook altijd op een rustige weg gebeuren.

Heel erg voor de eigenaars van het paard, maar ook voor de man, moet inderdaad schrikken zijn! Zo'n berichten doen me altijd denken aan de film The horse whisperer..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:49

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:14

Wij hebben een houten om heining met stroomdraad en toch is het ons twee maal gebeurt.Eénmaal een o grote oude eik van de buurman met een storms'nachts omgegaan op de omheining daar zijn de paarden toen langs gegaan,en een 2e maal dieven ,die in het bedrijfsgebouw verderop hadden ingebroken en notabene de planken van onze omheining hadden gebruikt om die over een sloot verderop te leggen en zo te ontsnappen.Toen wij s'morgens op stonden liepen de paarden verderop vrolijk langs de berm van een weg te grazen.Dus het kan je zo maar gebeuren,wij hebben nu twee keer geluk gehad dat er niks gebeurd is.Maar beide keren hadden we het ook niet kunnen voorkomen.

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:25

Wat afschuwelijk voor alle betrokkenen... :(

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:29

Vaak rij je hier voorbij paardenweiden, en sta je versteld ,over hoe belabberd veel omheiningen zijn. Ik vind het heel erg voor het betrokken paard en de eigenaars, en vooral voor de bestuurder van de wagen.Bij dergelijke ongevallen zou een controle door deskundige aan de betreffende weide moeten gebeuren...
Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar vaak zijn het paarden die regelmatig een ommetje maken .. of waar de stroom niet opstaat enzo..

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:00

Heftig zeg, sterkte met alle betrokkene.

Blij dat er om ons weiland een sloot ligt. En gelukkig geen drukke weg.
Nadeel van sloot is dat je paard te water kam vallen , helemaal met zn paard als ik die het verste grassprietje moet hebben.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:14

Ik begrijp dat een houten hek geen 100% zekerheid geeft maar ben toch van mening dat voor een gelegenheids vandaal een houten hek lastiger is dan een paar draden.
En pech kan je altijd hebben door een boom of dieven.
En voor het gemiddelde paard een houten hek iets meer weerstand biedt dan een draad.

Mijn paard is meester ontsnapper maakt gewoon schrikdraad doorgangen open door het handvat netzolang te bewerken dat het open gaat of trek de palen uit de grond.
En dat is bij hout net iets lastiger.

Nietemin blijft het altijd vreselijk als zoiets gebeurt.

Straffehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:38

Het is jammer dat dit gebeurt ja... Ik ken de eigenaar, ze was behoorlijk geschokt van het ongeval... Ik ga maar niet verder in over het paard. De automobilist is weer bijgekomen, er is gebleken dat hij heeft gedronken.

De verkeerssituaties in Belgie zijn meestal belabbert. Mijn moeder woont daar langs een drukke weg, hoeveel katten je daar niet ziet liggen, walgelijk. Ze rijden er ook als gekken.

Zonde dat dit gebeurt is, het was een prachtig paard. Sterkte

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:50

Even over die houten hekken
Niet iedereen kan dat betalen hoor, wij zouden ook liever hout hebben maar dat kostte te veel dus hebben we ook maar een simpel draadje, wel met schok op.
En over het rijgedrag in belgië, ja we rijden agressief maar niet iedereen, meestal als ik iemand agressief vind rijden is het een buitenlander (ik verwijt niemand iets)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:57

rumay schreef:
Ik begrijp dat een houten hek geen 100% zekerheid geeft maar ben toch van mening dat voor een gelegenheids vandaal een houten hek lastiger is dan een paar draden.
En pech kan je altijd hebben door een boom of dieven.
En voor het gemiddelde paard een houten hek iets meer weerstand biedt dan een draad.

Mijn paard is meester ontsnapper maakt gewoon schrikdraad doorgangen open door het handvat netzolang te bewerken dat het open gaat of trek de palen uit de grond.
En dat is bij hout net iets lastiger.

Nietemin blijft het altijd vreselijk als zoiets gebeurt.

dat doende bij stroom of hout, beide keren is je omheining naar de maan. juist hout vind ik maar eng. ze knabbelen een uurtje en er staat geen omheining meer

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:29

Tja je kan overal een excuus voor verzinnen maar stroom op je houten hek voorkomt knagen. Ik snap dat een houtenhek niet goedkoop is maar mijn paard op de weg en misschien wel aangereden of dood en de ellende voor de automobilist dan maar even kromliggen voor een goed hek.