Endurance: Carmen Römer naar topklassering in 160 km rit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Endurance: Carmen Römer naar topklassering in 160 km rit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 10:44

https://www.knhs.nl

Afgelopen zaterdag vond onder erbarmelijke omstandigheden in het, nabij het Franse Metz gelegen, St. Agnant sous les Cotes een endurancewedstrijd plaats over 160 kilometer. In deze wedstrijd eindigde Carmen Römer met Alicia d'Avenne Ewalraid niet alleen als tweede, ook werd zij op zondagochtend beloond met de extra prijs voor "best condition".
Jannet van Wijk werd met Zaira Star vierde, terwijl in de 120 kilometer Helen de Vries met Trinity als tiende binnenkwam.

Zowel Alicia d'Avenne Ewalraid van Römer als Zaira Star van Van Wijk waren de paarden waarmee deze amazones van start zouden gaan op het EK. Beide moesten door lichte blessures bij deze paarden toen kiezen voor hun tweede paarden.
"Daardoor hebben we op dat EK niet de rol kunnen spelen die we hadden kunnen spelen als we deze twee paarden in ons team hadden gehad", vertelde Römer, die er nu op hoopt dat deze prestatie goed genoeg is om aan de wereldkampioenschappen volgend jaar te gaan denken.

De avond voor de wedstrijd begon het te regenen en het is de hele zaterdag geen moment droog geweest. Daarnaast voerde de route constant over wegen die klimmend en dan weer dalend waren, waarbij meerdere hellingen behoorlijk steil waren. Door de regen werden de paden erg modderig, waardoor veel paarden één of meerdere hoefijzers verloren.

"Mijn paard verloor ook een ijzer, maar dat konden we in de vetgate vervangen. Het paard van Jannet verloor onderweg een ijzer en dat heeft haar zeker een kwartier gekost voor zij haar weg kon vervolgen", vertelde Carmen.

Tijdens de verplichte veterinaire controles verloor Carmen Römer slechts vijf minuten en twee seconden. "Dat is een minimaal tijdverlies en daaraan heb ik het mede te danken dat mijn paard de prijs kreeg voor de beste conditie."

Djilna

Re: Endurance: Carmen Römer naar topklassering in 160 km rit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:12

Eh, het paard van Jannet van Wijk was helemaal niet geblesseerd voor het EK, maar er bleek iets met de kwalificaties niet goed te zijn gegaan.

Iig super van beide dames dat ze hier ondanks de regen en modder zo goed hebben kunnen rijden!

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:57

Echt super goed gedaan van jullie allebei!!

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:01

Wauw wat knap! ik vind de klasse 1 al ver :D

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:12

Hihi, een van mijn beste vriedin reed daar ook haar eerste 160km.
Ze eindigde 9de (of 10de)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:51

Gefeliciteerd dames en teams. Gaaf dat Carmen ook nog eens de BC heeft gewonnen.:j