De veertienjarige Belissimo M (v. Beltain) wordt op 2 november geveild op een executieveiling in Marl, Duitsland. In april was er al sprake van dat de hengst verkocht zou worden, maar dat werd toen ten stelligste ontkend door eigenaar Michael Schmidt.
Belissimo M en de Australische Grand Prix-amazone Hayley Beresford behaalden een aantal internationale Grand Prix-overwinningen. De combinatie greep in 2012 net naast een kwalificatie voor de Olympische Spelen in Londen.
Belissimo M is een van de populairste dekhengsten in Duitsland en bracht al heel wat uitstekende nakomelingen voort, waaronder een aantal bondskampioenen. Er zijn 43 goedgekeurde Belissimozonen en de hengst is ook vader van 69 staatspremiemerries.
deze mag zonder strikje afgeleverd worden. En omdat zijn piaffe niet helemaal zijn sterkste oefening is, biedt ik € 1200,= (moeten ze hem wel voor thuis komen brengen).
(pfff inderdaad jammer dat mijn geldboom nog niet aan het uitschieten is)
Regallie
Geplaatst: 08-10-13 11:59
Nou dan heb ik geluk. Kan denk ik wel € 1201 van mijn geldboompje plukken
Mn paart (of nou ja, eigunluk ut paard dak vor un meneer rijdt) moek delun met andre mensun,. Zij komen hun afspraken ni helumaal na en doen mun paart schoppen en slaan als hij hinnikt. Ook doen zu buiten op de stenen galopeeren. Hoe moet k tegun de eigenaar segguh dat hun er ni meer op moguh?
"Omdat er niet zoveel dagen in de week zijn, rijd mijn paard meerdere keren op een dag! Dat is toch hartstikke zielig? Dalijk raakt hij overwerkt ofzo en dan is met mijn schuld! Het enigste wat ik doe op mijn tijden is een rondje bos door crossen, zodat hij ook een beetje vrije tijd krijgt tussen al het werken door bij de andere mensen, ik heb hem 4 uur op een dag dus poetsen en verzorgen gaat bijna niet, omdat ik 4 uur met hem het bos door race."
petraaken
Geplaatst: 09-10-13 06:39
Meiden het is een VOS hoor en voor tussen de hekjes is dat toch de verkeerde kleur?
Die gaat weg uit Europa vrees ik. Gelukkig heeft hij flink wat zonen die reeds goedgekeurd zijn.