Bekende jockey Frankie Dettori breekt enkel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Bekende jockey Frankie Dettori breekt enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 17:54

http://www.bokt.nl / http://www.bbc.co.uk

Afbeelding
De Italiaanse jockey Frankie Dettori zal dit seizoen niet meer kunnen meedoen. Foto: Lee Bailey

De 42-jarige Italiaanse jockey Frankie Dettori, een bekende in de rensport, heeft zijn enkel gebroken. De jockey kwam woensdag ten val in Nottingham. In eerste instantie werd gedacht dat hij zijn enkel slechts had verstuikt. Na een röntgenfoto bleek echter dat hij een fractuur had.

De jockey is de rest van het seizoen uitgeschakeld. Vandaag zou hij meedoen met in de Prix de l'Arc de Triomphe, maar voor het eerst in 26 jaar zal de jockey op de tribune moeten toekijken. De woordvoerder van Dettori zei dat Dettori baalt als een stekker en er verder niet veel over kwijt wil.

Dettori was pas sinds een paar maanden weer terug in de sport. Hij had een wereldwijd startverbod van zes maanden, omdat hij betrapt was op het gebruik van verboden middelen.

Verwant artikel
[ON] Jockey Frankie Dettori betrapt op gebruik verboden middel

gabyfedde

Re: Bekende jockey Frankie Dettori breekt enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:43

Als elke ruiter/amazone die valt en iets breekt op de voorpagina komt dan is het gauw vol hier. Vervelend voor hem, maar nieuws??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 18:51

Dettori is de Anky of Edward van de racewereld. Dus ja dit is nieuws.

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:57

Dat wou ik ook zeggen, zou je ook zo reageren als het Isabelle Werth was?
Dit interesseert mij weer veel meer.
Dubbel pech, het paard dat hij in de Arc zou rijden heeft de koers vandaag ook gewonnen.
Laatst bijgewerkt door Reggledoos op 06-10-13 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:19

Reggledoos schreef:
Dat wou ik ook zeggen, zou je ook zo reageren als het Isabelle Werth was?
Dit interesseert mij weer veel meer

Eeeuh, ja. Ik ken deze jockey ook, heeft dus niet met bekend/onbekend te maken. Genoeg sporters (dus ook ruiters/amazones) lopen blessures op.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:05

gabyfedde schreef:
Als elke ruiter/amazone die valt en iets breekt op de voorpagina komt dan is het gauw vol hier. Vervelend voor hem, maar nieuws??

Het feit blijft dat als het hier bv om Anky was gegaan. Barsten de reacties los.

Inderdaad voor de rensport triest.

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:48

Heel triest voor Frankie!

Was hij net weer op de weg terug na een mindere periode, gebeurt er dit.

De merrie Treve die hij zou rijden heeft op zeer indrukwekkende wijze de Arc de Triomphe gewonnen - als jonkie van drie tussen tophengsten - en een dergelijke overwinning had hij zeer goed kunnen gebruiken om weer helemaal terug te zijn aan de top.

Voor mij zal hij trouwens altijd een van de beste blijven, al was het maar om die onvergetelijke September dag in Ascot (1996) toen hij alle zeven races won. Ik denk niet dat voor of na hem ooit iemand dat gepresteerd heeft en zeker niet op het hoogste niveau van de sport.

Hopelijk is Frankie Dettori in 2014 weer terug aan de top!