Anky van Grunsven . Foto: McSmit
Gisteren is Anky na enige tijd weer in de ring verschenen met haar westernpaard Whizashiningwalla BB (v. Topsail Whiz). Ze reed mee op het NQHA kampioenschap, het Nederlands Kampioenschap voor de western sport.
Anky: "Ik heb super fijn gereden, we kregen 71 en 71.5 punt wat de 2e en 4e plek waard was. In het eindklassement betekende dit zelfs de bronzen medaille! Helaas mocht ik de medaille niet in ontvangst nemen omdat ik niet lid ben van de NQHA. Dat is dus een leer voor de volgende keer! Ik ben super trots op de prestaties van Whiz, daar gaat het uiteindelijk om."
Vandaag begint overigens de NRHA Breeders Futurity in Kreuth. Op zondag wordt de eerste voorronde van de Open & Non Pro Bit Futurity verreden. Op maandag komen de driejarige paarden aan start in de voorronde van de Open & Non Pro SBH Futurity.
De BIT futurity voor de vierjarige paarden kent twee voorrondes. De eerste is op zondag en de tweede is op dinsdag. De SBH futurity voor driejarige paarden heeft maar 1 voorronde en die is op maandag. Er komen 56 combinaties aan start in de Open SBH 3-jarige Futurity en 38 in de Non Pro SBH 3-jarig Futurity. In de 4-jarige Bit Open Futurity komen er 31 combinaties aan start en in de 4-jarige Bit Non Pro Futurity 44.
Iedere jury jureert toch anders.. Misschien had die deelnemer wel ervaring met de jury.
Als t haar niet zou liggen, was ze echt niet zover gekomen lijkt me
nu nog, dus dat noem ik niet echt meedoen met de hype en het is ook geen bevlieging van haar....