Hippisch centrum Zilveren Spoor in Moorsele is failliet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Hippisch centrum Zilveren Spoor in Moorsele is failliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 16:41

http://www.focus-wtv.be/

De Kamer van Koophandel heeft het Belgische paardensportcomplex Zilveren Spoor in Moorsele failliet verklaard. Het Zilveren Spoor is een bekend centrum voor paardensport. Het is opgericht in 1991. Het complex van 13 hectare heeft buitenpistes en een binnenpiste met Olympische afmetingen.

De uitspraak van de rechtbank van koophandel is geen verrassing. De NV Zilveren Spoor maakte tot 2008 nog winst – een goede 100.000 euro – maar sindsdien volgt een verhaal van schulden. Sinds de dood van vader Jacques en topruiter Jean-Claude Vangeenberghe is het voor de Zilveren Spoor zoeken. De uitbating wordt verhuurd, maar is sinds juli dit jaar weer in handen van Véronique Vangeenberghe.

Zij laat weten dat ze zeker verzet wil aantekenen tegen het faillissement. Dat werd bij verstek uitgesproken deze week, uitgerekend op de dag dat haar moeder begraven werd. Vangeenberghe zei verder dat ze de jongste maanden al haar afbetalingsplannen nagekomen is. Enkel een openstaande schuld van 25.000 euro met één leverancier moest nog worden aangezuiverd. Maar daarover valt dus de rechtbank van koophandel. Voorlopig, volgens Vangeenberghe, die het levenswerk van haar en haar vader niet als een eindpunt wil zien.

SheeNegro

Re: Hippisch centrum Zilveren Spoor in Moorsele is failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:19

Ik hoop dat het haar lukt. :j

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:08

Ik verschiet er niet zo van nadat ze alle evenementen in september hadden afgelast.

Maar het zou wel heel jammer zijn, zo'n mooie accommodatie

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 06:36

Hoorde het ook al een paar weken geleden toen een dressuurwedstrijd ineens naar de Flandria Ranch in Torhout was verplaatst. Zou echt enorm zonde zijn moest het geen doorstart kunnen nemen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:15

Lees ik het nou goed, dat de eigenares drie familieleden in korte tijd verloren is?
Geen wonder dat dan het management van je eigen zaak te veel is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:19

na de dood van vader en zoon Vangeenberghe was de uitbating van het complex in handen van iemand anders zoals ik het begrijp. Veronique heeft het pas sinds juli terug in eigen handen dan heb je toch erg weinig tijd om de boel weer recht te trekken.

notenkraker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:11

[size=18]Jammer, maar heeft veel aan haar eigen te danken door met verkeerde mensen
samen te werken, en in zee te gaan en die alleen uit zijn op geld, en zoveel
mogelijk in hun zakken willen draaien
En ik kan het weten ,want heb er zelfs heel dicht bijgestaan ,ongelofelijk wat daar allemaal kon gebeuren