Brandstichting in Belgische manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Brandstichting in Belgische manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 21:38

www.nieuwsblad.be

Onbekenden stichtten woensdagochtend tot twee keer toe brand bij manege Flamings Star Ranch in de Belgische plaats Winter. De eerste keer ging het om een poging in de toiletten. Dat gebeurde om 8.55 uur. Vermoedelijk dezelfde daders probeerden het om 10 uur opnieuw en toen sloeg het vuurtje wel aan. De mensen van de manege ontdekten de brand en konden de vlammen zelf blussen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:39

Welke idioot doet dat nou... :n

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:34

Het is maar goed dat ze de brand op tijd gemerkt hebben.
Ze hebben wel lef om dat overdag te doen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:37

Wel lef dat ze het 2x doen op dezelfde dag dat moeten toch bekende zijn op de manege zou je denken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 00:10

Kinderen?

Beetje apart verhaal :\

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 06:31

Ik roj zelf op deze manege en wil even zeggen dat dit artikel niet klopt. Er is inderdaad brand gesticht maar niet op woensdagochtend maar op dinsdagavond.
Dit artikel klopt totaal niet, ik zal vanmiddag even het juiste artikel inscannen.

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:21

Omg dat is echt iedereens nachtmerrie dat zoiets gebeurd bij je manege ;(

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:36

Hier is het officiële artikel:
Afbeelding

Tekst:
De politie voert een onderzoek naar twee pogingen tot brandstichting dinsdagavond in manege Flaming Star Ranch aan de straat Winter in Hamont. De beheerder van de manege kon het vuur telkens zelf blussen. De schade bleef zo beperkt. De politie onderzoekt de zaak.

B. Rutten, zoon van de zaakvoerder, vertelt wat er zich dinsdagavond afspeelde. ''Er waren hier toen volop rijlessen bezig. Rond 21 uur werd ik aangeklampt door een leerlinge dat er brand was ontstaan in de prullenmand op het toilet. Dat vuur hebben we zonder problemen kunnen blussen. Ik dacht als oorzaak aan een sigarettenpeuk. En ik had nog niet meteen argwaan.

Nauwelijks een uur later bleek er een tweede keer brand ontstaan. Deze keer op een andere plaats. "Iemand had opgemerkt dat er rook ontsnapte uit het berghok. Toen ik ging kijken waren de vlammen al een meter hoog. Het stof van enkele parasols was aan het branden. Met een brandblusser heb ik de vuurhaard gedoofd." ''Deze keer werd de politie verwittigd. Ja, twee keer brand is geen toeval. Het gekke is dat we enkele minuneten voordat de brand ontstond een merkwaardig gefluit hebben gehoord aan de buitendeur. Alsof de dader ons wou verwittigen dat er iets loos was." Rutten moet er niet aan denken wat de gevolgen hadden kunnen zijn als het vuur niet tijdig was opgemerkt.

"Zo vlakbij de paarden, dat zou een ramp geweest zijn", zegt hij.
''De schade valt gelukkig mee. Een verbrande vuilnisbak, parasols en smerig bluspoeder.''

AnnaStatyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 07:15

Gem schreef:
www.nieuwsblad.be

Onbekenden stichtten woensdagochtend tot twee keer toe brand bij manege Flamings Star Ranch in de Belgische plaats Winter. De eerste keer ging het om een poging in de toiletten. Dat gebeurde om 8.55 uur. Vermoedelijk dezelfde daders probeerden het om 10 uur opnieuw en toen sloeg het vuurtje wel aan. De mensen van de manege ontdekten de brand en konden de vlammen zelf blussen.

Wat een gestoorde mensen'

meertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:33

Dat is niet de eerste keer , ik heb kennissen wonen daar in de buurt en die hadden daar hun paard staan een jaar of 8 geleden
toen is er ook zoiets aan de hand geweest , rare manege dat er zoveel schokkende dingen gebeuren.
dat wil je toch niet meemaken dat je paard de weg opgejaagd wordt door deze of gene,
of dat je paard in de fik staat.