Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tossielove schreef:Interessant, maar is dit niet wat overdreven?
wie weet.. Kuggur schreef:Geen probleem, ik laat de lat altijd gewoon op de grond liggen.
Trek me echt alles aan van mensen om me heen, kan echt enorm vervelend zijn! Als ik voor mijn gevoel dan een slechte proef had gereden durfde ik mijn instructrice en de eigenaar van mn paard niet aan te kijken omdat ik alleen maar bang was dat ik ze zou teleurstellen.. Terwijl het hele fijne mensen zijn en ze echt niet boos or something op me waren..
Kuggur schreef:Geen probleem, ik laat de lat altijd gewoon op de grond liggen.
Starbreeze schreef:Voor mij geldt dat ik de lat voor mezelf hoog leg, maar niet té hoog. Ik wil mijn paard volgend jaar gelijk in het Z uit (laten) brengen (ik rij hem thuis gewoon zelf).
Ik heb mijn paard nu 4 maanden, daarvoor heb ik vanwege gezondheidsklachten een jaar of 4 niet kunnen rijden. Destijds was ik ook altijd erg perfectionistisch en fanatiek. Officieel is hij B geklasseerd maar alle knopjes zitten erop en ik heb in het verleden zelf ook Z gereden. Het moet alleen allemaal beter en verfijnder. Op dit moment zijn we samen M1 klaar.
De lat hoog leggen werkt voor mij als een doel om naar toe te werken. Dit doel is op zich realistisch en ik doe het stapje voor stapje. Het heeft in mijn ogen geen zin om een onrealistisch doel na te streven, dat werkt frustratie alleen maar in de hand. Door mijn doel ben ik extra gemotiveerd om gericht te trainen. Van spanning tijdens de proef had ik meestal geen last. Stel het lukt niet om een goede proef neer te zetten, dan is dat jammer maar niet erg. Volgende keer beter hoor!