Paarden gestrand bij rivieroverstromingen in Colorado

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Paarden gestrand bij rivieroverstromingen in Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 22:27

http://www.horseandhound.co.uk

Duizenden paarden in Colorado zijn gestrand als gevolg van ernstige overstromingen van rivieren.
De september-overstromingen hebben al minstens 8 menselijke slachtoffers gemaakt en veel schade aangericht aan 2000 huizen over meer dan 11 vierkante kilometer.
Het gebied is dichtbevolkt met paarden, waaronder veel grote stoeterijen en trainingsstallen.

Middels een luchtbrug is er hooi en voedsel verstrekt aan de paardenhouders en er worden via een USEF rampenfonds donaties gevraagd om het welzijn van paarden te kunnen verzekeren, waarvan het herstel pas begint als de overstroming gestopt is.
Het fonds is opgericht na de orkanen Rita en Katrina in 2005.

Klik hier voor een video

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:46

poeh best heftig eigenlijk , sneu dat niet alleen mensen maar ook steeds dieren de dupe zijn van natuurrampen ,
ik had me geluid niet aan dochterlief slaapt op de bank maar weet niet of die nu bij de eigenaar is of?

affijn hoop dat alle dieren groot of klein toch in veiligheid gebracht kunnen worden of al zijn

dalmarieke

Re: Paarden gestrand bij rivieroverstromingen in Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:26

Ja hij is bij zijn eigenaar. Die had vele boze reacties gekregen nav het filmpje waarbij het ook lijkt alsof hij vast staat aan een touw, maar dit is een kabel van het hek op de achtergrond. Hij is daar zelf al die tijd blijven staan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:37

Het is heel sneu wat de mensen en de dieren daar is overkomen, maar dat mensen meteen beginnen te schelden en te dreigen is dan ook weer echt Amerikaans. Fijn dat het paard er iig ongeschonden uit is gekomen, lijkt me een schatje!