Adelinde's Parzival krijgt wedstrijdrust tot in 2014

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Adelinde's Parzival krijgt wedstrijdrust tot in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 18:25

http://www.horsus.nl / http://www.dehoefslag.nl/ / http://www.bokt.nl

Afbeelding
Adelinde en Jerich Parzival (v. Jazz). Foto: Fei.org

Adelinde Cornelissen zal met Jerich Parzival waarschijnlijk pas weer in 2014 de wedstrijdring betreden. De amazone, die kortgeleden nog met Parzival aan de start in Wenen verscheen, meldde aan de Hoefslag: "Zoals het er nu naar uitziet krijgt Parzival voorlopig een lange wedstrijdpauze. Ik heb nog geen planning gemaakt, maar ben niet van plan de hele wereldbekercyclus te rijden. Ik zal de finale zeker niet rijden en verwacht pas in het nieuwe jaar weer in de ring te verschijnen".

Voorlopig neemt Cornelissen de tijd om zich te concentreren op Zizitop (Scandic x Belisar), die zij ook meegenomen heeft naar Wenen.
De 10-jarige nieuwe troef was daar voor het eerst op concours: "Het was even wennen voor hem, niet alleen de reis, maar de gehele entourage daar. Toch deed hij het perfect. Ik heb hem een paar keer in de ring gereden en ook even op het losrijterrein van de springruiters. Het is een geweldig kwaliteitsvol paard. Zeg maar gerust een mooi project."
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 01-10-13 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: woordje toegevoegd in titel

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:38

Zozo 3 hele maanden :wow:

manie

Re: Adelinde's Parzival krijgt wedstrijdrust tot 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:52

Januari 2014 of Juni 2014.... Dat staat er toch niet?!?!? Waarom dan de opmerking '3 maanden :wow: '
Verstandige beslissing denk ik gewoon.....

Elisa2

Re: Adelinde's Parzival krijgt wedstrijdrust tot in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:05

Fijn toch voor hem? ben benieuwd naar haar nieuwe troef.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:08

Ik krijg een heel klein beetje het idee dat Adelinde haar pijlen vooral wil gaan richten op haar nieuwe paard. Ben benieuwd of en wanneer in 2014 ze aan de start komen :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:21

Amiigo schreef:
Zozo 3 hele maanden :wow:

Waarom dan zon opmerking? 3 maanden wedstrijdrust vind ik best veel, en verder staat er nergens dat ze beginnen in januari 2014

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:23

Aranel schreef:
Ik krijg een heel klein beetje het idee dat Adelinde haar pijlen vooral wil gaan richten op haar nieuwe paard. Ben benieuwd of en wanneer in 2014 ze aan de start komen :)

Verstandig natuurlijk..Parzival wordt steeds ouder en zit ook wel aan zn top denk ik.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:25

Ik wilde het niet zeggen, maar dat vind ik eigenlijk ook wel. Denk dat Adeline ook wel inziet dat Parzival wel zijn top bereikt heeft en dat ze amazones als Charlotte en Helen niet meer voorbij zal streven met hem.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:31

Hij krijgt een wedstrijdpauze. Geen vakantie in de wei. Ik denk puntjes op de i zetten en de nieuwe aanwinst starten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:36

Parzival heeft zich voldoende bewezen, hij heeft een heftig jaar achter de rug met zijn hartaandoening en ik kan me goed voorstellen dat ze nog langer van hem wil genieten. Waarom, na al hun successen elke maand op wedstrijd tot het niet meer gaat. Goed in conditie houden en hard met de nieuwe aan de gang en hopelijk heeft ze straks twee kanjers om uit te kiezen, het is haar gegund na alle tegenslag wbt paarden.

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:48

Ik sluit me volledig aan bij bigone...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:52

Paard is volgend jaar 16, vermoed dat ze traint richting wk 2014 en dan bekijkt of rio er nog in zit.
Die wereldbekers zijn leuk maar heeft hij allemaal al succesvol gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:13

Gem schreef:
http://www.horsus.nl / http://www.dehoefslag.nl/ / http://www.bokt.nl

[ Afbeelding ]
Adelinde en Jerich Parzival (v. Jazz). Foto: Fei.org

Adelinde Cornelissen zal met Jerich Parzival waarschijnlijk pas weer in 2014 de wedstrijdring betreden. De amazone, die kortgeleden nog met Parzival aan de start in Wenen verscheen, meldde aan de Hoefslag: "Zoals het er nu naar uitziet krijgt Parzival voorlopig een lange wedstrijdpauze. Ik heb nog geen planning gemaakt, maar ben niet van plan de hele wereldbekercyclus te rijden. Ik zal de finale zeker niet rijden en verwacht pas in het nieuwe jaar weer in de ring te verschijnen".

Dat zal de sponsor vast niet leuk vinden.
Ik snap niet waarom deze stop is ingelast. Die 4 wedstrijden die per jaar die gestart worden kan toch geen probleem zijn?
Parzival zal toch thuis getraind moeten worden. Een paard van deze leeftijd en in dit trainingsritme kun je beter maar in training houden i.p.v. zo'n lange pauze te geven.
Maar misschien spelen er andere zaken. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:19

Wedstrijdpauze en training zijn twee totaal verschillende dingen en aangezien Parzival voor het grootste, zo niet helemaal van haar zelf is moet ze dat helemaal zelf weten. De nieuwe is ook van Jerich dus die naam blijft echt wel in de ring. Sponsorbelangen laten prevaleren boven welzijnsbelangen van je paard is not done imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:28

bigone schreef:
Wedstrijdpauze en training zijn twee totaal verschillende dingen en aangezien Parzival voor het grootste, zo niet helemaal van haar zelf is moet ze dat helemaal zelf weten. De nieuwe is ook van Jerich dus die naam blijft echt wel in de ring. Sponsorbelangen laten prevaleren boven welzijnsbelangen van je paard is not done imo.

Weet jij meer dan ik Bigone? Is er iets aan de hand met Parzival dat hij voor zijn welzijn die stop nodig heeft?
Als je een sponsorcontract aangaat dan verwacht een sponsor daar wat voor. Dus die is niet gelukkig met een stop. In de topsport gelden andere belangen dan bij de amateurs. En die paar wedstrijden per jaar hoeven niet slecht voor Parzival te zijn wanneer hij fit en gezond is. Zeker met een paard van die leeftijd wil je nog rijden. De tijd gaat nml. dringen.
Dus speelt er wat anders.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:13

Anoniem schreef:
bigone schreef:

Weet jij meer dan ik Bigone? Is er iets aan de hand met Parzival dat hij voor zijn welzijn die stop nodig heeft?
Als je een sponsorcontract aangaat dan verwacht een sponsor daar wat voor. Dus die is niet gelukkig met een stop. In de topsport gelden andere belangen dan bij de amateurs. En die paar wedstrijden per jaar hoeven niet slecht voor Parzival te zijn wanneer hij fit en gezond is. Zeker met een paard van die leeftijd wil je nog rijden. De tijd gaat nml. dringen.

Waarom zo speculeren.
Er hoeft toch niets te spelen? Misschien moet je je iets beter verdiepen in Adelinde en de manier hoe ze tegen de paardensport aankijkt.
Ze rijdt gewoon nog onder de sponsornaam en daar hoeft niet perse Parzival achter te staan. Ze kan toch ook met een ander paard haar sponsor promoten?
De sponsor heeft niet voor niets zijn naam niet alleen aan Parzival verbonden.
Ik vind, dat ze snel weer aan de start kwam voor een paard, die hartritmestoornissen heeft gehad. Zo snel ging het bij mijn merrie niet., maar ik heb er in die tijd na een paar maanden ook voor gekozen om even kalm aan te doen.
Als het geen must uurs vanwege bepaalde wedstrijden, neem dan gewoon even de tijd.
En wedstrijd rust is geen trainingsrust.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 06:13

Zizi Top is trouwens 9 jaar, hij is van 2004.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 07:04

Anoniem schreef:
bigone schreef:

Sjonge wat een conclusie :roll: Ze houdt een wedstrijdpauze, geen trainingspauze?! En onder deze sponsor heeft ze al genoeg gepresteerd, wereldbeker gewonnen en zilver op de OS.. Waarom dan nog een keer de wereldbeker wedstrijden gaan rijden? Kan ze beter dr peilen op het wk richten.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 07:08

Anoniem schreef:
bigone schreef:

Die paar wedstrijden betekend veel reizen en volle baj training. Wedstrijdpauze betekend stapje terug in training en paard herstel rust geven. Helemaal niet vreemd, alleen normaal word het niet aangekondigd op deze manier dus nu worden er allemaal conclusies aan verbonden.
Mbt sponsor, ik denk dat die liever goud ziet op een wk of os dan op een wereldbeker die dit paard al gewonnen heeft en als voor een dergelijke prestatie op het wk een wedstrijdpauze nodig is, so be it.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:35

bigone schreef:
Parzival heeft zich voldoende bewezen, hij heeft een heftig jaar achter de rug met zijn hartaandoening en ik kan me goed voorstellen dat ze nog langer van hem wil genieten. Waarom, na al hun successen elke maand op wedstrijd tot het niet meer gaat. Goed in conditie houden en hard met de nieuwe aan de gang en hopelijk heeft ze straks twee kanjers om uit te kiezen, het is haar gegund na alle tegenslag wbt paarden.

Om hem dan in optimale conditie klaar te zetten voor de WEG in Normandië die zomer. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:45

Het lijkt wel of jullie allemaal bij Adelinde over de vloer komen. Mij lijkt het eerder wat naïef.
Maar geloof wat jullie willen geloven. :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:09

Ik kom niet bij haar over de vloer, maar het is wel een oudcollega van me.
Wat denk jij dat er is dan? En waarom zouden wij naïef zijn?

Achtergrondinfo: Mijn paard heeft exact hetzelfde gehad als die van Adelinde en is er ook van genezen, dus ik heb wel degelijk een beetje zicht op de situatie. Nu was mijn paard niet zo goed als die van Adelinde, maar liep wel Z1, dus geen B ofzo.

Adelinde is een open persoon en ik geloof niet, dat zij dingen verzwijgt. Dat deed ze als docent/collega niet en ik geloof niet dat dit veranderd is.
Ze had over het hart van Parzival ook kunnen zwijgen, maar dat doet ze ook niet.

Iedere topsporter moet een moment van rust krijgen, wedstrijdrust, voor Parzival komt dit moment nu. Dus??? Maakt dat iets uit?
Deze rustperiode past in haar trainingsschema, wie zijn wij om over dat schema te oordelen?
Overigens wat al eerder gezegd is; wedstrijdrust is geen trainingsrust. Dat je dan even wat kalmer aan kan doen, dat is logisch. Spieren moeten zich kunnen herstellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:26

Anoniem schreef:
Het lijkt wel of jullie allemaal bij Adelinde over de vloer komen. Mij lijkt het eerder wat naïef.

En waarom trek jij direct conclusies. Jij wilt het verschil tussen wedstrijdpauze en gewoon thuis in training blijven niet zien en denkt meteen dat er veel meer aan de hand is, mail Adelinde zou ik zeggen.

Ik heb ook wel eens een paard een lange periode thuis gehouden, deze had zich ook al uitstekend laten zien op hoog niveau. Sommige mensen stellen het welzijn van hun paard boven strikjes rijden en geld verdienen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:51

Anoniem schreef:

Je hoeft daar toch niet over de vloer te komen om je enigszins in haar plaats te stellen. Vroeger was de winterperiode een rustperiode qua wedstrijden (ze werden wel nog doorgetraind maar gewoon even dat lijntje meer lossen). Nu zijn er het hele jaar door grote wedstrijden. Topwielrenners lassen hoogtestages of weet ik veel wat in om te kunnen doortrainen of zich voor te bereiden op een specifiek kampioenschap. ronderenners slaan de voorjaarsklassiekers trouwens grotendeels over om zich voor te bereiden op de Tour de France of de Giro of de Vuelta. Alle 3 daar top zijn is tegenwoordig niet meer mogelijk. Topvoetballers krijgen vaak ook meerdere wedstrijden rust na een zware Champions Legue wedstrijd. Dus zo speciaal is het niet om een paard een paar maanden wedstrijdrust te gunnen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:25

petraaken schreef:
Anoniem schreef:

Je hoeft daar toch niet over de vloer te komen om je enigszins in haar plaats te stellen. Vroeger was de winterperiode een rustperiode qua wedstrijden (ze werden wel nog doorgetraind maar gewoon even dat lijntje meer lossen). Nu zijn er het hele jaar door grote wedstrijden. Topwielrenners lassen hoogtestages of weet ik veel wat in om te kunnen doortrainen of zich voor te bereiden op een specifiek kampioenschap. ronderenners slaan de voorjaarsklassiekers trouwens grotendeels over om zich voor te bereiden op de Tour de France of de Giro of de Vuelta. Alle 3 daar top zijn is tegenwoordig niet meer mogelijk. Topvoetballers krijgen vaak ook meerdere wedstrijden rust na een zware Champions Legue wedstrijd. Dus zo speciaal is het niet om een paard een paar maanden wedstrijdrust te gunnen.

Dit bedoel ik inderdaad ook.