'My Little Pony' kost je je baan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

'My Little Pony' kost je je baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 08:37

www.wtf.nl / www.bokt.nl

Op Reddit klaagt een Amerikaan anoniem dat zijn liefde voor ‘My Little Pony’ hem z'n baan heeft gekost. Zijn baas kon z’n bijzondere hobby niet waarderen. My Little Pony is immers een ‘tv-programma voor kleine meisjes’.

Het probleem begon, volgens eigen zeggen, toen de dertiger een 'My Little Pony'-afbeelding op de achtergrond van zijn pc zette. Na een paar weken zonder enige problemen moest de man op het matje komen bij de baas. De ‘My Little Pony’-fan kreeg te horen dat zijn collega’s zijn obsessie nogal vreemd vonden. De man stelde, op het verzoek van zijn baas, een normaal bureaublad in.

Een paar maanden later mochten alle werknemers hun kind mee naar het kantoor nemen. Hij zag dat het dochtertje van zijn baas een shirt aanhad, met daarop een afbeelding van ‘My Little Pony’.

De liefhebber gaf het meisje een compliment over haar shirt, maar ook dit werd niet gewaardeerd. “Aan het einde van de dag moest ik weer bij mijn baas komen. Hij zei nogmaals dat hij mijn gedrag raar vond, en dat ik ermee moest kappen op werk.”

Een paar dagen geleden werd de fan ontslagen, omdat zijn collega’s zich ongemakkelijk zouden voelen. “What the F? Kunnen ze me daarvoor ontslaan? Ik vind dat echt onzin. Ik heb niks verkeerd gedaan en word op straat gezet omdat ik over ‘My Little Pony’ praat.”

Zijn ex-manager krijgt er nu flink van langs. “Fuck you, mr. Carter, je bent de slechtste baas die ik ooit heb gehad.”

Bekijk hier de pagina van de Reddit gebruiker.

Chaos

Re: 'My Little Pony' kost je je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:45

Wat een kneus

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:48

Wie Chaos? Omdat die kerel nou My Little Pony leuk vindt of zijn baas?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:52

Zag het al voorbij komen in de community, word je tegenwoordig ook al ontslagen als je het over 'Magic' of Phineas en Ferb hebt?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:52

Die kerel die fan is van MLP

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:59

Vind je dat niet kortzichtig van jezelf? Iemand een kneus noemen omdat hij of zij iets leuk vindt wat jij raar vindt? Misschien heb jij ook wel een hobby of gewoonte die ik raar vind, dan noem ik jou toch ook niet meteen een kneus?

Er zijn wel heel wat ergere en meer rare gewoontes dan toevallig iets wat voor kinderen bestemd is leuk vinden. Ik vind Playmobil nog steeds keigaaf, ik speel er niet mee maar ik stop wel altijd in de Intertoys om even te kijken wat er bijgekomen is, ben ik dan ook een kneus?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:03

Ik geniet ook nog mee als mijn dochters MLP kijken hoor :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:04

Kneus of niet, als zijn werk er verder niet onder te lijden heeft is ontslag natuurlijk weer bizar.

maarja.... leer ons de VS kennen.... daar gebeuren wel meer rare dingen. Zoals een totale shutdown wegens een paar conservatieve idioten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:10

En houdt hij dan ook van de meisjes die met MLP spelen? Want dat idee krijg je een beetje. Een normaal persoon van die leeftijd kan dat onmogelijk leuk vinden. :n

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:10

Ik vind het toch enigzins omgewoon om als volwassen man een MLP achtergrond op de werk pc te zetten ja..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:14

Lara_Silver schreef:
En houdt hij dan ook van de meisjes die met MLP spelen? Want dat idee krijg je een beetje. Een normaal persoon van die leeftijd kan dat onmogelijk leuk vinden. :n

Dus omdat hij MLP leuk vindt houdt hij ook van kleine kinderen???

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:17

Waarom? Je kan ze toch verzamelen. Er zijn zat mensen die bepaalde soorten kinderspeelgoed verzamelen. Wanneer je dat doet, ben je automatisch ook meer geinteresseerd.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:17

Arme kerel, als het je werk niet schaadt, waarom zou je dan geen fan mogen zijn van een tekenfilmpje? Vraag me af of ze hetzelfde hadden gedaan moest hij nu fan zijn geweest van de Transformers of een meer "mannelijke/brutere" tekenfilm..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 09:18

Lara_Silver google eens op Brony of Bronnies. Dat heeft echt niks met pedofilie te maken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:18

Dat heten Bronies, volwassen mannen die van MLP houden, er is een hele community van.

Oh, wat Sammie zegt dus

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:20

Lara_Silver schreef:

Hier haak ik even op in :Y)
Een normaal persoon, zelfs op die leeftijd, kan dat geweldig vinden. Ik ben 20 en kijk het nog met plezier.
okey, er is dan natuurlijk een leeftijdsverschil, maar als je iets leuk vind, vind je het gewoon leuk, klaar :)
Ik ken wel vreemdere obsessies van volwassen mannen. Dit is een vrij normaal iets ;)
Dit zijn zogenoemde ''Bronies''
In mijn geval ben ik een pegasister, maar dat terzijde :')

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:20

Het verzamelen enz. vind ik nog niet zo raar. Ik vind het alleen wel raar en vreemd om dit dan door te voeren naar je werk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:21

Ach dat valt nog mee, er zijn zelfs speciale MLP fleshlights := Dát gaat mij te ver :P

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:22

Tabaluga12 schreef:
Het verzamelen enz. vind ik nog niet zo raar. Ik vind het alleen wel raar en vreemd om dit dan door te voeren naar je werk.

tsja...ik verander op school ook altijd mijn achtergrond op de compu naar iets wat ik leuk vind :')

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:23

School is mi iets anders. Werk is toch wel een plek waar je serieus genomen dient te worden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:23

Qimm schreef:
Ach dat valt nog mee, er zijn zelfs speciale MLP fleshlights := Dát gaat mij te ver :P

Ja.. Dati s dus iets met cloppers(oid), een normale bronie komt daar goddank niet mee in aanraking :')

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:39

Wat een vooroordelen... mannen die van MLP houden, houden ook van kleine meisjes etc... damn. Je wilt niet weten welke kinderachtige dingen ik leuk vind en ik hou toch echt niet van kleine meisjes of jongetjes. En dan zwijg ik nog over hele hordes volwassenen die sponge bob en hello kitty gaaf vinden. En waarom niet? In deze serieuze prestatiegerichte maatschappij kan het leuk zijn om jezelf niet serieus te nemen en gewoon eens lekker kinderachtig te zijn. In japan is daar een hele cultuur van.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:03

Ja ik vind hem een kneus, als je op je werk constant over je gare hobby praat vind ik je gewoon een rare vogel. En dat interesseert niks wat ik daar van vind hij hoeft toch niet voor mij te werken. Ik kan me Iig indenken dat het stom werken is met een collega die dezelfde hobby heeft als een zesjarig meisje.. Zeker als hij er blijkbaar steeds over moet beginnen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:04

Chaos schreef:
Ja ik vind hem een kneus, als je op je werk constant over je gare hobby praat vind ik je gewoon een rare vogel. En dat interesseert niks wat ik daar van vind hij hoeft toch niet voor mij te werken. Ik kan me Iig indenken dat het stom werken is met een collega die dezelfde hobby heeft als een zesjarig meisje.. Zeker als hij er blijkbaar steeds over moet beginnen.

Gelukkig ben je niet zo kortzichtig..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:06

Tabaluga12 schreef:
School is mi iets anders. Werk is toch wel een plek waar je serieus genomen dient te worden.

Ik heb genoeg collega's gehad die schaars geklede dames als screensaver hadden. Doe dan maar MLP :=