Grand Prix-paard Winyamaro verkocht aan model Olivia Hallman

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Grand Prix-paard Winyamaro verkocht aan model Olivia Hallman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 12:03

www.eurodressage.com / bokt.nl
Ingezonden door bokker Ketaki

Winyamaro, het Grand Prixpaard van Catherine Haddad-Staller is verkocht aan de Nederlandse dressuuramazone Olivia Hallman, die in de Verenigde Staten woont. De mooie dertienjarige Hannoveraanse ruin zal wel bij Haddad-Staller in New Jersey in training blijven.

Winyamaro (v. Walt Disney I) werd als jong paard getraind en uitgebracht door German Ralf Kornprobst. Catherine Haddad woonde op dat moment in Duitsland en maakte de ruin klaar voor de Grand Prix. In 2009 maakte ze haar debuut op nationaal niveau. Toen haar Grand Prix-paarden Maximus en Cadillac allebei geblesseerd waren, kwam Winyamaro in de kijker te staan. In 2010 eindigde de combinatie als vierde op de Amerikaanse dressuurkampioenschappen. In 2011 kwalificeerden Winyamaro en Haddad-Staller zich voor de Wereldbekerfinales in Leipzig, waar ze twaalfde werden. Door een blessure kon Winyamaro niet aantreden op de Olympische Spelen van 2012. In de lente van 2013 maakte hij zijn rentree in de showring, maar hij werd dit jaar nog maar een paar keer uitgebracht.

Nieuwe eigenares Olivia Hallman werkte tot voor kort als model. Ze hield het modellenleven onlangs voor bekeken nadat er brand was uitgebroken in haar flat in New York en ze wil zich volledig toespitsen op paardrijden. Hallman nam al deel aan de Wereldkampioenschappen voor IJslanders en was meerdere keren Nederlands kampioen in verschillende disciplines voor IJslanders.

Na de verkoop van Winyamaro zal Haddad-Staller zich kunnen concentreren op haar veelbelovende Grand Prix-paard Hotmail (waarmee ze dit weekend 65.574% scoorde op de Grand Prix in Devon), Patronus en haar jonge paarden. Ze zegt: “Ik wil me focussen op mijn jongere paarden, die meer toekomstpotentieel hebben. Ik hoefde Winyamaro niet te verkopen, maar ik wist dat de verkoop me zou toelaten om mijn jongere paarden de komende jaren verder te ontwikkelen. Olivia is nieuw in de dressuursport, maar ze is een erg gebalanceerde amazone met een goed rijgevoel en de juiste mentale focus om het ver te schoppen in onze sport.”

BigOne

Re: Grand Prix-paard Winyamaro verkocht aan topmodel Olivia Hall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:23

Misschien word de jongedame wel zo goed dat er weer een topper in Nederland bijkomt, met de financien zit het wel goed. Niet alleen door modellenwerk maar ook door afkomst.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:29

bigone schreef:
Misschien word de jongedame wel zo goed dat er weer een topper in Nederland bijkomt, met de financien zit het wel goed. Niet alleen door modellenwerk maar ook door afkomst.

Vertel eens wat meer over haar afkomst? Ik ben nieuwsgierig geworden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:46

Haar moeder was prinses Viola von Hohenzollern, eigenaresse van een van grootste staalbedrijven uit Duitsland, schrijfster. Haar meisjesnaam was Halman. Eind vorig jaar heeft ze nog een kasteel verkocht in Engeland voor meer dan drie miljoen euro. Wat veel vreemder is, is het feit dat dochterlief nu haar huisbaas voor de rechter daagt aangezien ze geen geld heeft om nieuwe make up spullen te kopen om zo haar werk als model goed te doen. Maar wel een GP paard kopen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:54

Was Catherine Haddad niet zelf een model vroeger?

Bigone zijn dat geen roddels van paparazzi?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:06

petraaken schreef:
Was Catherine Haddad niet zelf een model vroeger?

Bigone zijn dat geen roddels van paparazzi?

Google maar eens wat rond, dan heeft haar advocaat dit uit zijn duim gezogen.

Authentic

Re: Grand Prix-paard Winyamaro verkocht aan model Olivia Hallman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:56

Ik kom alleen een bericht tegen uit 2009

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:20

Authentic schreef:
Ik kom alleen een bericht tegen uit 2009

Toen had ze zogenaamd niets meer aangezien ze niet verzekerd was, ik weet niet hoe je het doet maar binnen vier jaar zoveel geld verdienen om een GP paard te kopen dan moet je Doutzen heten en geen Olivia. Of een flinke erfenis hebben gehad wat hier waarschijnlijk het geval is. Ze blijft wel in de voetsporen van haar moeder, ze is al diverse keren Nk geweest bij de ijslanders (volgens berichten) en haar moeder is zelfs europees kampioen geweest dus paarden zitten wel in de familie. Volgensm ij heeft haar moeder zelfs nog een beroemde ijslanderfokkerij gehad.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:17

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:22

Wel een rare carrièreswitch dan van Ijslanders naar de dressuurhekjes. Dat van dat geld zal ik maar het mijne er van denken.