NK Deurne: Van den Broek en Verstappen Nederlands Kampioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

NK Deurne: Van den Broek en Verstappen Nederlands Kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 18:00

http://www.hoefnet.nl

Afbeelding
Wilbrord Van den Broek en Harry Verstappen hebben na de dressuur en de vaardigheid die gisteren verreden werden, hun koppositie weten te behouden en zijn vandaag, na een zware marathon, Nederlands Kampioen geworden! Voor Van den Broek betekende dat prolongatie van zijn NK titel met Oscar.

De marathon bestond uit acht hindernissen. Twee daarvan waren waterbakken. Voor Verstappen is dit zijn tweede titel NK tweespannen, na vorige maand nog teambrons gewonnen had tijdens het WK in Topolciánky in Slowakije.
Verstappen vertelt op Hoefnet: "Dit was een mooie wedstrijd, maar wel zwaar. De hindernissen waren nogal mul, omdat wij vrij laat startten. Ik heb een tandje rustiger gereden dan anders, want ik wilde geen fouten maken."
Wilbrord van den Broek heeft met Oscar voor de derde keer op rij het NK gewonnen. Op Hoefnet vertelt hij: "En het mooiste is dat dit voor Oscar zijn 10e titel op rij is! Eerst 7x Nederlands Kampioen met mijn vader Jan van den Broek en nu 3x met mij. Ik heb geen risico’s genomen, maar wel hard gereden. Dat houdt mijzelf ook scherp."
De snelste marathonrijder was overigens de enkelspanrijder Frank van der Vegt met zijn paard DJ.

Klik hier voor de uitslagen

(foto van Wilbrord van den Broek beschikbaar gesteld door Mennersfoto / Ardo_Iggy)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 22:23

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 05:46

Gem schreef:
De snelste marathonrijder was overigens de enkelspanrijder Frank van der Vegt met zijn paard DJ.

Brons voor Frank van der Vegt met DJ27, fokkersnaam: Zachanoff van Darlington x Rachmaninoff x Grosso Z ,fokker Han Coolen.
Zachanoff won de Marathon.
zie:
https://vimeo.com/75710820