Koos de Ronde, Theo Timmerman en IJsbrand Chardon wonnen
ook al goud in 2012 op het WK mennen in Riesenbeck. Foto: Fei.org
Theo Timmerman heeft tijdens het EK vierspannen in Izsák, Hongarije, goud gewonnen! Samen met IJsbrand Chardon en Koos de Ronde werd ook teamgoud behaald bij de landenteams.
Helaas kon De Ronde zijn individueel tweede plek niet vasthouden en eindigde net naast het podium.
De Zweed Tomas Eriksson en de Hongaar Zoltán Lázár, die respectievelijk op een derde en vierde plaats stonden in het tussenklassement, wisten het parcours foutloos en binnen de tijd af te leggen, waardoor Koos de Ronde, na een afgeworpen balletje op poort 4, naar de vierde plaats zakte.
Derde teamlid IJsbrand Chardon werd achtste in de vaardigheid met één afgeworpen balletje, maar eindigde op de twintigste plaats in het eindklassement door zijn helaas slecht gereden marathon.
Theo Timmerman moest, om zijn gouden medaille veilig te stellen, ook foutloos rijden maar wist prima met de druk om te gaan. Hij liet zich niet van de wijs brengen en ging zelfverzekerd het parcours foutloos en binnen de tijd rond, waarna de ontlading in het gehele Nederlandse team loskwam!
Op Hoefnet vertelt Timmerman: "Ik had een goed gevoel toen ik binnenreed. Ik had geen last van stress en zenuwen, dat kwam pas toen ik over de finish reed! Ik heb het wel eens moeilijker gehad in de vaardigheid. Ik had van tevoren tegen IJsbrand gezegd dat ik de nul zou rijden en dat heb ik gedaan. Het is gewoon super om goud te winnen!"
In het landenklassement is Duitsland tweede geworden en is gastland Hongarije op de derde plaats geëindigd.
Klik hier voor de uitslagen