EK Mennen Hongarije: Timmerman ongekend goed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

EK Mennen Hongarije: Timmerman ongekend goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 09:57

http://www.mensport.nl

Afbeelding
Theo Timmerman in actie. Foto: Fei.org

'Rijd met je hoofd,' was de opdracht van bondscoach Harry de Ruyter aan zijn team. En dat leverde Timmerman, die een beheerste marathon reed en daarin tiende werd, uiteindelijk op dat hij na de dressuur en marathon de leiding houdt. Zijn voorsprong in de dressuur (38,93) maakt dat hij, met slechts de vaardigheid nog op het programma, 0,3 punten voorsprong heeft op de nummer twee van het klassement, Koos de Ronde. De Ronde heeft op zijn beurt zo'n twee punten voorsprong op Zweed Thomas Eriksson.

Glenn Geerts werd achtste in de marathon en staat daarmee op een negende plaats, waarmee hij de hoogst geplaatste Belg is in deze tussenranking.

Titelverdediger IJsbrand Chardon reed, na een tweede plaats in de dressuur een teleurstellende marathon. Door fouten in de hindernissen vijf en zes. Momenteel staat Chardon twintigste in het tussenklassement.

Toch staat het Nederlandse team na twee onderdelen op goud, met elf punten voorsprong op Duitsland, dat op zijn beurt Hongarije achter zich laat. De Ruyter: 'Ondanks wat er vandaag gebeurd is bij Chardon, weet ik dat hij op en top sportman is en er morgen weer staat. Ik reken op mijn menners en al zal het spannend worden, we gaan ervoor.'

Klik hier voor het tussenklassement
Klik hier voor filmpjes van de marathon