Bronzen Salinero vergezelt beeld Bonfire

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Bronzen Salinero vergezelt beeld Bonfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 10:47

http://www.uden.kliknieuws.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker SandravdB

Het bronzen kunstwerk van Bonfire, het Olympisch paard van Anky van Grunsven is na het aanbrengen van beveiliging, vandaag teruggeplaatst in Erp. Amazone Anky van Grunsven maakte daar bekend dat ook Salinero vereeuwigd wordt in brons.

Anky van Grunsven: “Zowel Bonfire als Salinero zijn bijzondere paarden, die allebei buitengewone prestaties hebben geleverd. Ik vind dat beide een erepodium verdienen. Daarom heb ik kunstenares Jannelies Raaijmakers de opdracht gegeven om een beeld van Salinero te maken. Naar verwachting staan in maart 2014 beide kunstwerken naast elkaar op deze prominente plek in Erp”.

Wethouder Riny van Rinsum, wethouder Sport, Welzijn, Kunst & Cultuur: “Anky van Grunsven heeft met zowel Bonfire als Salinero prachtige sportresultaten neergezet. Ik ben er trots op dat de kunstwerken van beide Olympische paarden zo dadelijk een plek naast elkaar krijgen. Daar werken we als gemeente graag aan mee.”

Van Grunsven liet weten erg blij te zijn dat het beeld van Bonfire, ondanks de vertraging nu weer terug op zijn plaats staat. “Toen ik hier de afgelopen maanden langsreed, was het toch een lege plek. Als ik er nu langskom, voel ik me trots. Ik rijd er graag een stukje voor om”, zei ze lachend.

Foto's

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:41

Ze heeft helemaal gelijk beide moeten vereeuwigd worden!

Edit ; Er staat een typfoutje in ;)

FrNo

Re: Bronzen Salinero vergezelt beeld Bonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:43

ja, toen ik vrijdag naar huis reed en er langs kwam, stond Bonfire er al (nog niet officieel). Ik ben blij dat hij er weer staat, het was toch een lege plek.

En in het topic van 24 sept. "Bronzen Bonfire terug op zijn plek" had ik al aan een bronzen Salinero gedacht. Ik ben blij dat die er dan ook komt.