Britse hooligan mogelijk naar de gevangenis voor slaan paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Britse hooligan mogelijk naar de gevangenis voor slaan paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 20:16

http://www.bokt.nl / http://www.bbc.co.uk

Een Britse man die begin dit jaar een stomp uitdeelde aan een politiepaard heeft gehoord dat hij mogelijk gevangenisstraf krijgt voor deze actie. Dat deelde de rechter hem deze week mede. "Dit is een serieus misdrijf. De rechtbank houdt alle opties open. Houdt er rekening mee dat u niet minder dan gevangenisstraf gaat krijgen voor deze actie.", aldus de rechter.

Het paard Bud hield niks over aan de stomp. Het gebeuren is gefilmd. Op de video is duidelijk te zien dat de 45-jarige verdachte op straat staat en in eens uithaalt naar een paard. De man had een sjaal om zijn hoofd.

In eerste instantie ontkende de man de actie. Inmiddels heeft de man in een interview met de BBC gezegd dat hij het niet met voorbedachte rade deed. "Het gebeurde gewoon." Op de vraag waarom hij met een sjaal om rondliep antwoordde de man dat het koud was en dat hij last had van de zenuwen in zijn gebit.

Bekijk hier de video.

Verwant artikel
[VN] Newcastle-fan botviert verlies club op politiepaard

PussInBoots

Re: Britse hooligan mogelijk naar de gevangenis voor slaan paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:59

Ja, ik sloeg per ongeluk....tuurlijk.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 00:19

Vat het niet verkeerd op dit ik vind het echt zielig voor het paard maar ik vind het nog steeds te bizar voor woorden dat paarden ingezet worden tegen hooligans en dat soort mensen. Op een bepaalt moment draven ze door en is het niet tegen het paard bedoelt maar tegen de politie. Gebruik lekker een auto voor dit soort dingen en laat daar een deuk in slaan of een baksteen op gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 00:41

Dancie schreef:
Vat het niet verkeerd op dit ik vind het echt zielig voor het paard maar ik vind het nog steeds te bizar voor woorden dat paarden ingezet worden tegen hooligans en dat soort mensen. Op een bepaalt moment draven ze door en is het niet tegen het paard bedoelt maar tegen de politie. Gebruik lekker een auto voor dit soort dingen en laat daar een deuk in slaan of een baksteen op gooien.

Amen _/-\o_

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 06:48

Ik wou dat de rechters andere vormen van dierenmishandeling ook met een celstraf zouden straffen. Nu het om een politiepaard gaat kan het opeens wel. Maar iemand die een halve farm laat uithongeren krijgt een boete en mag vaak ook nog een aantal dieren houden. _-:(

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:43

Paarden zijn ander zeer effectief, aangezien ze een stuk 'enger' en 'onvoorspelbaarder' worden bevonden door menig mens en ze dus indruk maken. Dan heb je ook nog het gedeelte 'hooligans' die wel compassie hebben en dus juist niet tegen paarden ingaan, en ze geen pijn willen doen. Te paard heb je meer overzicht dan in de auto, ben je wendbaarder, kun je tussen paaltjes door, je kunt mensen afsnijden, optillen, wegduwen en het risico dat iemand komt te overlijden als je eroverheen rijd is aanzienlijk kleiner dan met een auto :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:46

Bonita_Bon schreef:
Paarden zijn ander zeer effectief, aangezien ze een stuk 'enger' en 'onvoorspelbaarder' worden bevonden door menig mens en ze dus indruk maken. Dan heb je ook nog het gedeelte 'hooligans' die wel compassie hebben en dus juist niet tegen paarden ingaan, en ze geen pijn willen doen. Te paard heb je meer overzicht dan in de auto, ben je wendbaarder, kun je tussen paaltjes door, je kunt mensen afsnijden, optillen, wegduwen en het risico dat iemand komt te overlijden als je eroverheen rijd is aanzienlijk kleiner dan met een auto :D

Precies.

Dat je tegen politiepaarden bent, okee. Maar als je dan vervolgens gaat roepen dat daar makkelijk auto's voor in de plaats ingezet kunnen worden, dan mis je toch een essentieel idee van wat een politiepaard eigenlijk doet.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:50

Heel goed, dat kan echt niet!
Op de video gelukkig alleen de halve tand te zien en niet wat er op straat gebeurde...

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:41

Er staat een filmpje in de reactie, waar het slaan te zien is.

Dat het zo maar gebeurde kan ik niet beseffen hij slaat 1, x maar probeert het daarna nogmaals te doen.
Het paard kan er niks aan doen, en de politie mag is zwakker te paard, vind ik, je kan zo een mes in het been steken van de ruiter. of iets anders.

Ik had meer verwacht aangezien hij het op zijn manier "zomaar deed" dat hij het deed uit een schrik reactie.
Dat het paard ineens achter hem stond of zo.
Dan is slaan nog geen optie, maar in dit geval had ik het niet raar gevonden.
Maar zo uit het niks....
Is een beetje apart.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:54

Of een paard nou over het algemeen effectiever uit de hoek komt dan een auto vind ik zelf eigelijk niet zo belangrijk. Ik heb zelf genoeg dingen gezien waarin ik meedelijden had met de paarden die het op dat moment moesten oplossen! Een paard is erg effectief en die zal. Inderdaad respect afdwingen maar ik vind niet dat je een beest in gevaar hoeftt te brengen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:21

Ik vind de straf eigenlijk een beetje over de top zolang er nog mannen zijn die hun vrouw een klap kunnen verkopen of ouders die hun kinderen mishandelen. Die dus geen gevangenisstraf krijgen ervoor.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:16

ik ben het mer Urielle eens... Ik keur dit niet goed, begrijp me niet verkeerd, een paard (of een ander levend wezen) slaan is not done, maar een gevangenisstraf voor een dreun waar het dier niet eens iets aan over gehouden heeft... Begin nou gewoon eens met strenger op te treden tegen partnergeweld, kindermishandeling en échte dierenmishandeling, zoals hierboven ook al wordt aangestipt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:23

Dus dan accepteren we dit soort mishandeling maar tot de rest niet meer geaccepteerd word? Dat mishandelende mensen vaak geen straf krijgen is omdat het ook nooit bewezen kan worden, val ik van de trap en zit ik onder de blauwe plekken, zeg ik dat mijn vriend me op het gezicht heeft geslagen en zit hij vast...

Ik denk dat als alles gefilmd zou worden, zoals bij het paard gebeurd, er ook iets meer aan gedaan kan worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:48

Ik heb bij de uitspraken van enkele rechtszaken gezeten en daar was geen sprake van gebrek aan bewijs hoor. Waren ook geen mensen die ik kende dus geen partijdigheid, maar ik vond het schokkend dat mensen voor huiselijk geweld zo weinig straf krijgen.
Ik vind het goed dat geweld tegen dieren bestraft wordt, maar ik vind GB tegenwoordig wel erg doorslaan in dierenwelzijn soms (mijn indruk vanuit de media dan).

Waar ik ook aan denk: wat maakt het zo erg, de intentie erachter? Ik denk dat menigeen op Bokt hier wel eens een paard een goede klap, een harde schop, een zweepslag of zelfs meer dan een, heeft gegeven omdat het paard 'zich vervelend gedroeg,' soms terecht en soms onterecht. Meestal zit er niet meer aan vast dan evt. een reprimande van ouders of stalgenoten, bij excessen op wedstrijd een boete erbij. Maar gevangenisstraf is echt wel heftig. Zoiets vind ik dan toch al meer passen bij mensen die stelselmatig kittens stelen om te mishandelen of die viezerik die paarden op de wei opensneed. Waar dus een patroon optreedt en het gaat om buitensporige mishandeling.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:51

Misschien is het ook om goed bang te maken, het komt daar misschien goed in de media, dan denkt iedereen nog een tweede keer na voor die zo iets doet, stel je voor de paarden worden bang door het slaan en kunnen niet meer ingezet worden voor hun 'werk', nah fijn, dan blijf je aan de gang.

Edit: Dat praat de rest uiteraard niet goed, maar ik weet niet hoe dat in GB gaat.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:39

Als een enig iemand hier in nl een politiepaard slaat met een bewuste intentie dan is de kans zeer aanwezig dat deze persoon wordt aangehouden.
Geweld tegen een ambtenaar in functie danwel de werktuigen waarmee deze ambtenaar zijn ambt kam vervullen is strafbaar. Dat ze dit in het nieuws gooien in GB kan ik alleen maar toejuichen om andere debielen af te schrikken een zelfde fout te maken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 22:34

Vandaag is bekend gemaakt dat hij een jaar cel heeft gekregen :)