Britse eventingruiters niet tevreden met hoogte prijzengeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Britse eventingruiters niet tevreden met hoogte prijzengeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 14:42

www.bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

Britse eventingruiters klagen steeds meer over de hoogte van het prijzengeld. Er is een speciaal twitteraccount in het leven geroepen dat binnen 36 uur bijna 500 volgers had. Zo tweette Mark Todd er laatst: “Ben op wedstrijd. Heb net uitgerekend dat als ik met alle drie de paarden zou winnen, de lunch en de brandstof eraf trek, dat ik er bijna 100 Britse pond op in lever. Raar!” Paul Tapner: “Elf jaar geleden won iemand 9.000 Britse pond voor haar overwinning in Blenheim. De laatste keer was het prijzengeld 8.000 Britse pond. Waarom wordt het prijzengeld minder?”

Eventingruiter Tom Rowland in gesprek met Horse and Hound: ”Het is niet alleen dat we een punt willen maken, we willen een oplossing vinden. Het geld moet ergens vandaan komen. Veel evenementen kunnen net breakeven draaien. Soms draaien ze zelfs verlies. Tenzij er een flinke investering wordt gedaan, door bijvoorbeeld een sponsoring, zal er geen duidelijke oplossing komen.”

Tapner licht zijn tweet toe: “Ik wil geen frictie creëren tussen de verschillende sporten, maar de Britische eventingorganisatie (BE) moet proactief zijn. In hun plan van aanpak staat nergens dat ze de sport financieel gezonder willen maken. Daar maak ik mij zorgen over.”

Een woordvoerder van BE zegt echter dat de organisatie gedurende de laatste 12 maanden op grote schaal bezig is geweest om veranderingen toe te passen in de sport, waaronder het prijzengeld. Hij verwacht de eerste veranderingen in 2015 te zien.