Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:De bedoeling van die trainingsmethode is om het hoofd van het paard vast te zetten, zodat ze leren om niet door het bit te gaan: zodra het paard het bit voelt, zal het zelf een oplossing voor die druk willen vinden en een comfortabele hoofdhouding aannemen. .”

LiesbethDW schreef:Bella Gonnabe Gifted
Focussed schreef:Selka: Grappig, die in de tekst aangehaalde "gewelddadige marteltechniek" is toch niets anders dan hoe wij onze paarden longeren? Het bit met "touwtjes", "elastieken", een "dubbele longe" of Pessoa-teugel zo vastzetten aan de buik van het paard dat hij uiteindelijk wel wijkt voor druk? Misschien een goed idee om ook een kritisch naar onze eigen trainingsmethodes te gebruiken.
Focussed schreef:Selka: Grappig, die in de tekst aangehaalde "gewelddadige marteltechniek" is toch niets anders dan hoe wij onze paarden longeren? Het bit met "touwtjes", "elastieken", een "dubbele longe" of Pessoa-teugel zo vastzetten aan de buik van het paard dat hij uiteindelijk wel wijkt voor druk? Misschien een goed idee om ook een kritisch naar onze eigen trainingsmethodes te gebruiken.
WiancaR schreef:Focussed schreef:Selka: Grappig, die in de tekst aangehaalde "gewelddadige marteltechniek" is toch niets anders dan hoe wij onze paarden longeren? Het bit met "touwtjes", "elastieken", een "dubbele longe" of Pessoa-teugel zo vastzetten aan de buik van het paard dat hij uiteindelijk wel wijkt voor druk? Misschien een goed idee om ook een kritisch naar onze eigen trainingsmethodes te gebruiken.
Ik mag toch hopen dat jij wel het verschil ziet tussen elastieken/dubbele longe en een paard vastknopen aan een shank?!
Is dat ongeveer hetzelfde als hier bedoeld wordt met bitting up? Citaat:Focussed schreef:Selka: Grappig, die in de tekst aangehaalde "gewelddadige marteltechniek" is toch niets anders dan hoe wij onze paarden longeren? Het bit met "touwtjes", "elastieken", een "dubbele longe" of Pessoa-teugel zo vastzetten aan de buik van het paard dat hij uiteindelijk wel wijkt voor druk? Misschien een goed idee om ook een kritisch naar onze eigen trainingsmethodes te gebruiken.
Appels met peren vergelijken vind je niet? Je zou de verboden training s methode's die ze gebruiken bij Tennessee walkers ook kunnen goedpraten op die manier. Want wij binden onze paarden toch ook vast? Beetje slap.

simo0ne schreef:Sorry, maar waarom breng je als eigenaar je paard hier naartoe? De eigenaar wist van deze "trainingstechniek" af en brengt hem alsnog daarheen.
Het laatste wat je verwacht is dat je paard omvalt en het einde verhaal is maar je moet toch wel weten dat deze manier van "trainen" niet normaal is?
Mloes schreef:Ik weet niet of dit hetzelfde idee is, maar op een stal waar ik veel kwam stonden een aantal western-paarden die volgens mij op vrij hoog niveau gereden werden. Die werden ook vaak in de stal vastgezet, met het hoofd gedraaid naar links of rechts. Dat heb ik ook nooit begrepenIs dat ongeveer hetzelfde als hier bedoeld wordt met bitting up?
simo0ne schreef:Sorry, maar waarom breng je als eigenaar je paard hier naartoe? De eigenaar wist van deze "trainingstechniek" af en brengt hem alsnog daarheen.
Het laatste wat je verwacht is dat je paard omvalt en het einde verhaal is maar je moet toch wel weten dat deze manier van "trainen" niet normaal is?