Film over IJslandse paarden mikt op een Oscar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Film over IJslandse paarden mikt op een Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 09:49

www.horsetalk.co.nz / bokt.nl

De grappige film Hross i Oss/ Of Horses and Men is de IJslandse inzending voor de Academy Awards van volgend jaar. De film, geregisseerd door Benedikt Erlingsson, dingt in 2014 mee naar de Oscar voor de Beste Niet-Engelstalige film.

De film wordt omschreven als country romance en gaat over de menselijke trekjes van het paard en de paardentrekjes van de mens. Liefde en dood worden met elkaar verweven en dat heeft grote gevolgen. Het lot van de mensen in de film wordt gezien van uit het perspectief van de paarden.

De plot draait rond een aantal complexe liefdessituaties, waarvan je op voorhand weet dat ze niet goed zullen aflopen.
De IJslander is een ras dat enorm populair aan het worden is, ver buitende grenzen van IJsland. Volgens de producers draagt het Ijslandse paard dan ook bij tot de commerciële aantrekkingskracht van deze art-housefilm.

PocoGaucha

Re: Film over Ijslandse paarden mikt op een Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:52

hij lijkt me best leuk om te zien, :P alleen wil er wel graag ondertiteling bij :')

Susie1992

Re: Film over Ijslandse paarden mikt op een Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:58

Haha.. Dat laatste is mij ook eens bijna overkomen ( of mijn merrie) net hoe je het bekijkt.

PocoGaucha

Re: Film over IJslandse paarden mikt op een Oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:25

maar die man zit er echt op te kijken of het de bedoeling was :p