Filippijnen: Paard bijt geslachtsdeel man eraf [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Filippijnen: Paard bijt geslachtsdeel man eraf [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 15:25

http://www.bokt.nl / http://www.abs-cbnnews.com/

In de Filippijnen heeft een paard het geslachtsdeel van een 19-jarige man afgebeten. De man verzorgde het paard toen het paard in zijn kruis beet. De man is naar het ziekenhuis gebracht. De doctoren zijn aan het onderzoeken of ze het geslachtsdeel van de man nog kunnen ‘redden’.

De arts zegt dat ze zoiets nog niet eerder mee hebben gemaakt, maar vermoedt dat het paard is uitgelokt. De, sinds vier maanden getrouwde, man zegt volledig verrast te zijn door de aanval. Zijn vader beweert dat het paard is bezeten door kwade geesten.

Anoli

Re: Filippijnen: Paard bijt geslachtsdeel man eraf [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:31

Hier moet ik stiekem toch best wel een beetje om hinnikgrinniken... :')
Maar gelukkig was de man al 4 maanden getrouwd, dan zijn de "huwelijksnacht" en de witte broodsweken toch wel voorbij... :D

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:32

Ik kan me niet inbeelden dat een paard bewust zo laag gaat happen..

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:38

Halleluja ze leven daar echt nog in de Middeleeuwen. Kwade geesten hou eens op zeg :r

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:47

Tiepfoudt schreef:
Halleluja ze leven daar echt nog in de Middeleeuwen. Kwade geesten hou eens op zeg :r

Fijn, lekker ruimdenkend van je.

Van "hullie zijn achterlijk en wij zijn het verste voor" is de wereld nog nooit beter geworden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:49

Klinkt als een gevalletje miscommunicatie, man had zin in wat 'tedere aandacht' en het paard had zin in een wortel. :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:53

troi schreef:
Klinkt als een gevalletje miscommunicatie, man had zin in wat 'tedere aandacht' en het paard had zin in een wortel. :P

Lolz..mijn idee...kan bijna niet anders dan uitgelokt zijn denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:56

Het arme beest zal er wel de dupe van worden als ze die zogenaamde duivel gaat uitdrijven. Wat ze die paarden daar allemaal aandoen...

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:59

troi schreef:

_/-\o_

Kwade geesten? Dan zou ik de devil herself zijn --'

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:01

Maareh, dan heeft ie wel raar gehapt dat paard.
Of hij ging uit ze broek. :+

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:02

musiqolog schreef:

Van "hullie zijn achterlijk en wij zijn het verste voor" is de wereld nog nooit beter geworden.

Nou, ze lopen alleen nogal wat jaren achter tov van hoe wij hier denken. Dan kun jij mij niet ruimdenkend noemen, prima. Maar ik kan mensen die werkelijk geloven dat een paard iemand aanvalt omdat hij bezéten is door kwade geesten niet echt serieus nemen. Dan ben ik maar de arrogante westerling. Liever een arrogante westerling dan een Filipijn die gelooft dat al het slechte wordt veroorzaakt door kwade geesten en dat alles opgelost kan worden door een of andere hulahula-dans.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:06

Dit nieuws is toch ergens bij een tv-station terecht gekomen? Ik was het er zelf nooit mee eens geweest dat er een hele cameraploeg het ziekenhuis in kon komen om bij het bed te gaan filmen. Hallo 8)7 Het is pure sensatie wat er gefilmd is.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:11

Met ''video'' dacht ik even dat ze een video hadden dat het geslachtsdeel er afgebeten word :P

Maarja, het zou je maar gebeuren

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:11

Wat ontzettend 'sneu' dat men hier weer voorpagina nieuws van maakt....
Sjonge jonge zeg :n

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:14

Tiepfoudt schreef:
Nou, ze lopen alleen nogal wat jaren achter tov van hoe wij hier denken. Dan kun jij mij niet ruimdenkend noemen, prima. Maar ik kan mensen die werkelijk geloven dat een paard iemand aanvalt omdat hij bezéten is door kwade geesten niet echt serieus nemen. Dan ben ik maar de arrogante westerling. Liever een arrogante westerling dan een Filipijn die gelooft dat al het slechte wordt veroorzaakt door kwade geesten en dat alles opgelost kan worden door een of andere hulahula-dans.

Pfffff.... dat heet nou bevooroordeeld. Ga eerst eens ergens kíjken voordat je zoiets doms typt.

Het is precies deze redenering die ooit is toegepast om het kolonialisme goed te praten. Wij superieure blanken hadden die primitieve kleurlingen nog heel wat te leren.

En verder: wat is vooruitgang? Iemand die weigert om over de schutting te kijken, vindt zichzelf en zijn eigen ideeën altijd hoger ontwikkeld dan die van anderen. Je meet een andere cultuur aan je eigen waarden af, en ja, dan zijn andere volkeren per definitie achter.

Bovendien geloof ik als postmodernist niet in vooruitgang. Technische en wetenschappelijke ontwikkelingen hebben de laatste honderd jaar voor atoombommen gezorgd, genoeg om de wereld meerdere keren uit te roeien, en voor een medische wetenschap die de wereld overbevolkt. Is dat vooruitgang? En als wij zoveel verder voor zijn, waarom rijd je dan paard? We hebben toch veel efficiëntere vervoermiddelen?

Tot slot: ga een keer kijken 's zomers op het strand bij Zandvoort, of op ontgroening bij het studentencorps, of op een xtc-dancefeest. Wie heeft er dan een achterlijke cultuur?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 17:05

Je hoeft alleen al naar de serie oh oh cerso of spin-off van Barbie te kijken :))

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:36

Of een blik in de gemiddelde kippenstal/varkensstal te werpen.. Dan weet je weer hoe ontzettend ontwikkeld wij zijn en hoe lief we zijn voor onze dieren..

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:37

@ musiqolog: Oké, laat ik simpel beginnen. Ik rijd geen paard om vervoerd te worden, ik rijd paard voor mijn plezier. Want als ik snel en vooral gemakkelijk van A naar B wil, dan pak ik wel de auto.
En dan... Ik keur alle gruwelijkheden rondom de kolonisatie zeker niet goed en al zou ik het goed wíllen praten, dat zou niet eens kunnen. Want wat er toen allemaal is gebeurd, was ook gewoon slecht en zeker niet iets om trots op te zijn.

Ik vraag me wel iets af. En dat is hoe jou levensstijl eruit ziet. Ik denk namelijk dat jij net als de gemiddelde Nederlander/Belg gewoon woont in een huis met elektriciteit, gas en water. Dat je met de auto of trein naar je werk gaat en dat je naar de huisarts of het ziekenhuis gaat als je iets mankeert. Verkies je dan al deze vormen van 'vooruitgang' dan niet boven een leven in de jungle waar een griepje je nog de das om kan doen.

Je gelooft niet in vooruitgang, maar je profiteert wel van alles wat hier stiekem toch wel een tikkeltje beter geregeld is. Als jij zo tegen de wetenschap en techniek bent, dan kun je ook beter in een hutje op de hei gaan wonen. Maar als dan je kind ziek wordt en groen en geel van ellende ziet, dan hoef je ook niet bij een dokter aan te kloppen. Want dat is een medicus en dat is niet goed, want het zorgt voor overbevolking. Dat klopt wel, maar de mens is van nature een egoïstisch wezen en je zult in dit geval dus willen dat je kind beter wordt. Toch wel fijn dan, al die kennis.

Verder zeg ik helemaal nergens dat de westerse cultuur in alles beter is dan de tig andere culturen die bestaan. Ik snap best dat het gezegde 'minder is meer' voor veel mensen wel kan gelden. Maar een paard dat bezeten is door kwade geesten. Als er ooit wetenschappelijk bewezen wordt dat (kwade) geesten echt bestaan, dan eet ik honderd paar schoenen op. Oftewel, tot op de dag dat wetenschappelijk bewezen wordt dat ik fout zit met mijn bewering, bestaan er in mijn ogen geen kwade geesten. En dan baseer ik mij liever op wetenschappelijke feiten dan op iets wat honderden jaren geleden bedacht is door iemand die ik niet ken. Sorry, maar zo zie ik het.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:14

Anoli schreef:
Hier moet ik stiekem toch best wel een beetje om hinnikgrinniken... :')
Maar gelukkig was de man al 4 maanden getrouwd, dan zijn de "huwelijksnacht" en de witte broodsweken toch wel voorbij... :D

Ik dacht precies hetzelfde :j maar toch raar dat ze dit nou weer als voorpaginanieuws willen hebben 8)7

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:35

Tiepfoudt schreef:
musiqolog schreef:

En liever een moderne westerling dan zo'n woestijnboer die zijn paard denkt te genezen door brandende ijzers op de benen te drukken.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:39

@Tiepfoudt: Jij mist echt compleet de essentie van mijn betoog.

Zoals ik zei ben ik postmodernist. Dat houdt onder meer in: niets van wat ik zelf geloof is onfeilbaar. Zelf geloof ik bijvoorbeeld net zo min als jij dat het paard in kwestie bezeten is, maar die Filipijn doet dat wel. Mocht ik hem ooit ontmoeten (en toevallig in de tussentijd Tagalog hebben geleerd) dan ga ik met hem in discussie en leg ik uit wat er m.i. met dat paard aan de hand is.

Verder gebruik jij het woord 'bewijzen'. Fout! Bewijzen kun je alleen in de wiskunde en de logica, op basis van stellingen. In alle andere wetenschappen werkt dat anders; daar bedenk je verklaringen voor waarnemingen die je doet. Met de kennis die ik heb, vind ik het bestaan van boze geesten onwaarschijnlijk, maar dat is mijn persoonlijke visie. Wetenschappelijke consensus betekent niets meer of minder dan dat genoeg mensen met gezag het ergens over eens zijn. Maar dat is niet noodzakelijk einde discussie. In 1500 waren alle geleerden het erover eens dat de Zon om de Aarde draaide. Tot Copernicus het omgekeerde beweerde. Idem dito: in 1900 waren alle geleerden het eens dat energie niet verloren kon gaan en niet kon ontstaan. En toen kwam Einstein het feestje bederven. Wat heeft dat met dit paard te maken? Nou, ik kan wel een superwetenschappelijk wereldbeeld hebben, maar het is fundamenteel fout om jezelf erop te laten voorstaan.

Over vooruitgang. Als ik zeg dat ik niet in vooruitgang geloof, betekent dat nog niet dat je van mij als een holbewoner moet leven. Alleen: veranderingen zijn niet per se verbeteringen. Er zit altijd wel een keerzijde aan. Heel lang vonden mensen de invoering van het christendom een vooruitgang - veel beschaafder dan het heidendom. Daar denken de meeste mensen nu wel anders over. Dichter bij huis: vroeger vonden mensen insectenverdelger DDT een vooruitgang. Maar toen bleek dat het gif zich in de voedselketen ophoopt, en dat het juist een enorme achteruitgang was. Fossiele brandstoffen: gemak, maar ook grote milieuproblemen. Gemotoriseerd vervoer: snelheid, maar ook dikke buiken. GPS: nooit meer verdwalen, maar ook een verwaarlozing van je richtingsgevoel. Dus wanneer spreek je van vooruitgang? Ik denk niet dat het vroeger beter was. Trouwens: ik ben in mijn eigen tijd geboren, net als iedereen, en daarom het meest op mijn gemak met de wereld die ik heb leren kennen. Net zoals ik graag drop eet, net zoals ik Nederlands spreek, net zoals ik de wetenschappelijke visie op een bijtpaard de meest waarschijnlijke vind. Maar dat komt allemaal door mijn standplaatsgebondenheid.

Iets minder abstract dan. Jij zegt letterlijk dat je mensen met geloof in geesten niet serieus neemt. Dat vind ik heel eng. Dat betekent feitelijk dat je ze minderwaardig acht, zolang ze niet van inzicht veranderen. Op dit moment worden landen als de Filipijnen leeggezogen door westerse industriëlen en handelaars die de plaatselijke bevolking zwaar onderbetalen. Precies omdat zij de bevolking niet serieus nemen. Jij verwijt die mensen onwetendheid, maar intussen toon je zelf aan niets te weten van hoe en waarom mensen daar dingen doen zoals ze die doen. Een uitdrukking als "dat alles opgelost kan worden door een of andere hulahula-dans" zou je niet maken als je ooit eens de moeite had genomen je in zoiets te verdiepen.

Ik raad je ten zeerste het boek Orientalism van Edward Said aan. Hierin wordt haarfijn het gevaar geschetst van vooroordelen en het in het middelpunt zetten van je eigen cultuur.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:49

Hier kan je maar een ding over zeggen:

Dás lullig...

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:55

heidy_wilco schreef:

Dás banketstaaf...

Haha en zo is het maar net, hopenlijk is er nog iets te redden anders loopt hij mooi voor lul :D (sorry kon het niet laten)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:59

haha dat paard is zeker getraint door Cartman

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:04

claudia85 schreef:
heidy_wilco schreef:

Dás banketstaaf...

Haha en zo is het maar net, hopenlijk is er nog iets te redden anders loopt hij mooi voor lul :D (sorry kon het niet laten)

Banketstaaf...?

Jullie weten dat je die banketstaaf-en-poedersuikercensuur kunt uitzetten in je instellingen, hè? :)