Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 09:30

* Bokt.nl

Velen van jullie hebben al een voorproefje gehad, het 'nieuwe' uiterlijk van Bokt, Bokt5. De reacties waren voor het overgrote deel positief en met de feedback die we hebben gekregen zijn veel zaken nog verder verbeterd en zijn enkele technische problemen verholpen.

Wat houdt Bokt5 in?
1. De techniek is helemaal omgegooid, zodat deze makkelijk aan te passen is naar nieuwe wensen. Dit is voor ons heel handig, jullie merken daar zo min mogelijk van.

2. Er is een mobiele layout, die gebruikers een mooiere en handigere layout geeft op kleine schermen. Er is geen switch meer nodig naar m.bokt.nl, de versie geschikt voor mobiel wordt automatisch toegepast. En omdat dit op dezelfde basis werkt als grote schermen, is in principe is alle functionaliteit van het 'gewone' Bokt nu ook toegankelijk voor mobiele gebruikers.

3. Bij de grotere schermen is geprobeerd om in veel opzichten de oude vormgeving te volgen.
Een paar dingen zijn wel aangepast:
- de knoppen en knoppenbalk in het editor-scherm (waar je nieuwe berichten schrijft),
- het zoekveld,
- en de links voor eigen berichten en actieve onderwerpen staan nu naast elkaar staan in plaats van onder elkaar. Dit maakt het vooral voor touch-schermen makkelijker in gebruik.

Help, het scherm is smal!
Op hele brede schermen werden de regels wel erg lang. Op die schermen wordt Bokt daarom niet meer over de volle breedte getoond. Veel gebruikers geven aan dat het even wennen is, maar wel prettiger leest. Maar andere gebruikers willen het net zo hebben als eerst. Dit kun je instellen: ga naar Instellingen -> Foruminstellingen en zet daar het vinkje aan bij "Bij Bokt 5 altijd de volledige breedte van je browser gebruiken"

De PB's doen het niet op mobiel
Op dit moment zijn diverse pagina's van Bokt aangepast, namelijk de forums, eigen berichten en actieve onderwerpen, de topics, het profiel, zoeken en de editor.
Er zijn ook een paar dingen niet veranderd. Dit gaat vooral om het UCP: de pb's en de inbox, en de andere instellingen, zijn niet aangepast. Deze pagina's gebruiken voor nu nog de oude versie van Bokt.

Wat moet ik doen?
Niets. Bokt5 zal in oktober als standaard worden ingesteld.

Maar als je zolang niet wilt wachten, kun je het ook nu al instellen. Dit gaat via Instellingen -> Foruminstellingen en dan bij 'Mijn forumstijl' kiezen voor "Bokt 5."

Feedback
We horen nog steeds graag jullie mening en als er problemen of vreemde zaken optreden meld het dan ook vooral :j Het helpt enorm als je aangeeft welke browser je hebt, of je de mobiele of de desktopversie bekijkt, en als je zo duidelijk mogelijk omschrijft wat er misgaat. Als het kan dan zijn screenshots erg welkom, want zeker bij deze zaken zegt een plaatje meer dan duizend woorden!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:39

Wauw, ziet er netjes uit zeg! Wel even wennen, maar dat is het altijd weer :))

Haha, beetje andere wauw dan die van Anthea, dit :P

Edit: vind 'm op mijn computer wel fijner over de hele breedte inderdaad, superfijn dat je daarin kan kiezen!
Laatst bijgewerkt door imd op 24-09-13 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:39

Even wennen. maar ik vind het een stuk prettiger!!! *\o/*

x_Rebecca

Re: Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:41

Is de mobiele versie hetzelfde als de gewone webversie? Ik heb die net even geprobeerd en kan niks meer vinden. Zit normaal altijd op de normale versie via mijn mobiel omdat die dat makkelijk trekt...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:43

Ik heb er al een week problemen mee, ben dan ook terug naar Bokt 4, terwijl ik Bokt5 mn qua zoeken enorm verbeterd vind.

desktopversie
Internet explorer 9
en het ziet er zo uit (ctrl-f5 werkt niet)
Afbeelding
Mobiele versie (Ipad) werkt prima in Bokt5

En gewoon vergeten om het te melden, sorry!

(blijft er trouwens een office variant?)
Laatst bijgewerkt door Lielle op 24-09-13 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:44

Ik gebruik het al een hele tijd, was zeker even wennen maar nu ik gewend ben is het wel fijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:46

imd schreef:
Wauw, ziet er netjes uit zeg! Wel even wennen, maar dat is het altijd weer :))

Haha, beetje andere wauw dan die van Anthea, dit :P

Edit: vind 'm op mijn computer wel fijner over de hele breedte inderdaad, superfijn dat je daarin kan kiezen!

Ik vraag me bijna af of jullie iets heel anders zien. :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:47

zie jij mss hetzelfde als ik?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:49

Ik ook :)
De theorie is dat 'Bokt5' er voor 97% hetzelfde uit ziet als de 'oude' layout, behalve op een mobiele telefoon dan. De knoppen zien er wat anders uit, zoeken is aangepast, paginanummering is net wat anders en 'eigen berichten' is wat anders ingedeeld. Maar dat zijn eigenlijk de belangrijkste wijzigingen wel.
Wat algemene layout, kleuren, lettertype, etc, etc, hebben we heel hard geprobeerd om alles zoveel mogelijk op de oude layout te laten lijken.

Kan je een screenshot maken, Anthea?

@Lielle; dank voor de screenshot, dat hoort zo inderdaad niet :) Gaan we naar kijken :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:54

De zoekfunctie is zoveel beter! :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:55

In Chrome ziet Bokt5 er prima uit. Het smallere venster leest heerlijk.

Ik ben benieuwd of de mobiele versie de issues die ik met Bokt had oplost :).

Edit, de voorpagina ligt mobiel helemaal overhoop. De tekentjes voor eigen berichten en actieve onderwerpen is even wennen. Het uitklappen van de opties onder forums evenzo. Verder ziet het er prima uit. Zodra ik meer weet over het gebruik dan laat ik het weten.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 24-09-13 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:59

De zoekfunctie vind ik ook top inderdaad. Ben nu ook een beetje aan het spelen met schermgrootte en dat past zich prima aan. Ook de mobiele versie vind ik beter, voor mijn gevoel kan ik veel makkelijker dingen aanklikken, voorheen zat ik altijd te klooien met grootte en dingen die te dicht op elkaar stonden.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:03

Smallere scherm is inderdaad heerlijk, leest veel fijner! :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:03

Ik lees/schrijf op een gewone computer met IE - ben heel tevreden over Bokt 5 ! *\o/*

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:05

Even uitgeprobeerd, op zich wel goed maar vind het heel irritant dat actieve onderwerpen en eigen berichten onderaan staat ipv bovenaan. Zeker op de telefoon!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:10

Bij mij staan ze ook gewoon nog bovenaan hoor :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:17

Hier ook boven en onderaan. Ideaal!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:20

Dat was toch altijd al zo, of vergis ik me nu?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:25

fjordjes schreef:
Even uitgeprobeerd, op zich wel goed maar vind het heel irritant dat actieve onderwerpen en eigen berichten onderaan staat ipv bovenaan. Zeker op de telefoon!

Ze staan ook bovenaan maar dan niet in letter maar in symbolen.
Eigen berichten is het 'stipjes' symbooltje zeg maar en die links er naast is actieve berichten

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:32

Ik vind hem fijn!! Veel prettiger op mijn telefoon. Blijft bokt markt gewoon zo of word dat ook nog veranderd? ( of heb ik daar overheen gelezen? )

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:33

Maar, maar, maar... Ik vind bokt mobiel heel irritant en wil de gewone bokt altijd op m'n mobiel.. Kan dat dan niet meer ?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:39

@Eileen; de Bokt markt en de hoofdpagina moeten wat mobiele layout ook nog worden verbeterd :j Daarmee gaan we in een wat later stadium aan de slag.

@Cellien; wat vind je irritant dan? We verbeteren liever dingen dan dat we aan symptoombestrijding doen. Overigens wordt er wel gekeken naar een optie om (tijdelijk?) over te schakelen naar de desktop layout vanaf een mobiele telefoon.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:49

Bart, blijft de OFFICE functie ook? O:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:50

Celiien schreef:
Maar, maar, maar... Ik vind bokt mobiel heel irritant en wil de gewone bokt altijd op m'n mobiel.. Kan dat dan niet meer ?

Er is dadelijk geen Bokt Mobiel meer zoals je die nu kent.
Bokt 5 is een site die het gewone Bokt automatisch iets aanpast op het moment dat je hem mobiel opent.