Adelinde Cornelissen wint twee keer in Wenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Adelinde Cornelissen wint twee keer in Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 08:21

www.kwpn.nl

Afbeelding
Adelinde met Jerich Parzival (v. Jazz). Foto: Fei.org

Adelinde Cornelissen heeft met Jerich Parzival (v. Jazz ) zowel de Grand Prix als de kür gewonnen in Wenen. In de Grand Prix liet ze al een goede score van 77.298% noteren, op zondagavond zegevierde de combinatie opnieuw, maar nu in de Kür. Haar score van 85.300%, was ruimschoots voldoende om haar meest naaste concurrente, de Duitse Isabell Werth met El Santo, op bijna zeven procent achterstand te zetten.

Voor Adelinde waren deze ritten met Parzival opnieuw testen om te kijken of ze de controle over hem nog verder kan optimaliseren. "In de Kür wilde ik over elke pas controle hebben. Dat lukte heel goed. Zo kreeg ik nu een hele mooie verheven passage, maar omdat de verhevenheid ten kostte ging van het voorwaarts gaan, kwamen we iets achter op de muziek. Dat houdt in dat we de muziek dus iets moeten aanpassen en dat is dus weer mooi huiswerk", vertelde Adelinde, die de huidige ritten vooral ziet als trainingsritten, waarin ze steeds weer kleine stapjes voorwaarts wil maken om tijdens de WEG in Caen de topproef die goud moet opleveren neer te zetten. "Op vrijdag had het erg geregend en tijdens de piaffe begon Parzival te slaan. De opspattende modder irriteerde hem hevig. Vandaag was het mooi weer en was de bodem beter. Waar ik nu vooral blij mee is dat Parzival uitermate rustig bleef. De omgeving van de wedstrijdring leverde veel afleiding op. De wedstrijd was bij kunstlicht, op het centrale plein van Wenen voor het stadhuis, en Parzival bleef de rust zelve, zelfs tijdens de ereronde. Ik ben best tevreden over de huidige stand van zaken", aldus Cornelissen.

Ook Charlotte Haid Bondergaard en Pia Fortmüller waren naar de Oostenrijkse hoofdstad afgereisd. Fortmüller werd met Orion (v. Jazz) negende in de Grand Prix (68.191%) en achtste in de kür (71.325%). Haid Bundergaard deed het juist andersom. Zij werd met Triviant (v. Olivi) achtste in de Grand Prix (68.872%) en negende in de kür (69.525%)

ThreeFingers

Re: Adelinde Cornelissen wint twee keer in Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:25

Top Adelinde! Gefeliciteerd.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:46

Geweldig Goed! +:)+

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:04

Tijdens de ereronde van de GP was ie trouwens niet helemaal rustig, maar vermoedelijk van de kür dan wel. Ik vond de kür in ieder geval mooier om naar te kijken dan de Grand Prix.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:06

Geweldig! Blijft een ijzersterke combinatie en super dat ze ondanks al haar overwinningen nog zo bezig is met ontwikkelen!

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:55

Super!! Lekker bezig! En verdient ook!!

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:15

Super! +:)+