VLP zorgt voor "Belgisch huis" op WEG 2014

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

VLP zorgt voor "Belgisch huis" op WEG 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 09:54

http://www.bokt.nl / http://www.demorgen.be

Afbeelding
De FEI Wereldruiterspelen in 1998 werden in Rome gehouden.
Foto: Claudio Gennari

Binnen minder dan 12 maanden zullen ongeveer 900 ruiters, menners, voltigeurs en hun paarden zich verzamelen in Caen, Frankrijk voor ’s werelds grootste paardensportevenement: Alltech FEI Wereldruiterspelen 2014. Daar zullen zij van 23 augustus tot 7 september strijden voor een medaille tijdens de Wereldkampioenschappen springen, Dressuur, Eventing, Mennen, Endurance, Reining, Voltige en Para-equestrian dressuur.

Op dit evenement worden maar liefst 500.000 bezoekers verwacht. Omdat het relatief dichtbij is worden er veel mensen verwacht vanuit Nederland en België. Er staat de komende maanden nog van alles te gebeuren in afwachting van de World Equestrian Games. Tijdens de aanloop naar de WEG zullen onder andere de selectie van de longlist en de definitieve selectie van de ruiters bekend gemaakt worden. Ter plaatse in Caen kunnen de Belgen terecht in het “Belgian House” dat zal fungeren als ontmoetingsplaats voor de Belgische fans.

Tijdens de Spelen in 2012, Londen werd het eerste Belgian House opgezet. "Nu deze Wereldruiterspelen zo dicht bij huis zijn, zou het een gemiste kans zijn als wij niet alle krachten bundelen om onze sport zo goed mogelijk bij onze fans en de sportliefhebber in het algemeen aan de man te brengen".

"In Caen zullen wij een Belgian House inrichten waar alle fans welkom zijn om met de aanwezige ruiters te spreken en van nabij hun prestaties te volgen. Het zal er ook mogelijk zijn om gemakkelijk te communiceren met het thuisfront. Het moet één groot paardensportfeest worden." In 2010 veroverde Philippe Le Jeune met Vigo d'Arsouilles de wereldtitel in de individuele jumpingcompetitie.

Gini

Re: VLP zorgt voor "Belgisch huis" op WEG 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:35

Leuk, het is weer bijna zo ver. De WEG in Rome was toch in 1998? Het onderschrift bij de foto klopt volgens mij niet.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:11

Leuk, ik heb misschien al via via kaarten, ik kan al niet wachten!

heerhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:15

beste mensen,

wie weet waar ik meer informatie kan vinden over de wereldruiterspelen 2014 in Normandië?
we willen graag praktische tips van mensen die er al (langer) mee bezig zijn geweest: dat kan gaan over kaartjes, onderkomen, vervoer er naar toe etc.

alle informatie is welkom.

alvast erg veel dank,

groetjes Hans.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:26

heerhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:19

dank je wel Trees voor je snelle reactie.
ik ga me er vol in verdiepen.

gr. Hans.