Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Mondy_ schreef:Dit is de reden dat deze tak van sport de minst favoriete is van mij. Snap niet dat er met de paarden over grote vaste hindernissen wordt gesprongen... een klein foutje en je hebt grote problemen. Ja in elke tak zijn er risico's maar voor mij zijn ze bij deze veel te groot !
Besthorsedj schreef:Daarom zou ik nooit aan eventing beginnen!
Hartstikke gevaarlijk! Een foute sprong en het paard is de klos.
Eigenlijk best wreed van de mens. Omdat men zo graag aan eventing wilt meedoen moet het paard er onder lijden.
Natuurlijk vinden sommige paarden het ook leuk, maar toch....
Ik hoop echt dat ik de herhaling hier vandaan kan zien. De reacties en vooral de speculaties op jouw verhaal vond ik ronduit schandalig! Yolien schreef:Wil je wat veiliger sporten dan moet je thuis gaan dammen (met alle risico's op een dam-arm)
daffie1986 schreef:Vind het gewoon belachelijk dat mensen weer iets roepen zonder na te denken en/of enige kennis ervan hebben.
Karrimh schreef:Heel fijn altijd hoe alle leken / mensen die zelf die discipline niet rijden altijd heel goed weten te vertellen hoe of wat. Ik zou dat nooit doen / gevaarlijke sport enz. Mensen word wakker, onze paarden hebben enorm veel lol, veel meer lol dan de meeste paarden hebben. Zeker met de mensen die dag in dag uit in de bak tot in den treure dressuur proberen te rijden. Paarden die veel op stal staan en als ze een keer,los mogen uit hun dak gaan.
Mijn paard Karrimh is vorig jaar tijdens het WK Endurance (weten de meeste vast ook niet wat dat is) na 15km heel ongelukkig ten val gekomen en zeer waarschijnlijk op een steen terecht gekomen. Schouderblad was verticaal helemaal door midden en de zijkanten dusdanig kapot dat ze al niet eens wisten waar het terug moest. Helaas heb ik hem mo.eten laten inslapen, want er was nix meer aan te doen. Ook toen hadden mensen hun oordeel klaar en dit terwijl ze mij / Karrimh en de Endurance niet kennen. Ik leef voor mijn paarden, al mijn geld / tijd en energie gaan hier in op dus oordeel niet als je er niet bij was. Als je een beetje wilt meekrijgen wat er met mij gebeurd is vorig jaar: RTL5 morgen 18:30
Sterkte aan de familie en iedereen die erbij hoort, het is echt dikke pech. That's all