Britse jaarling vergiftigd om zijn manen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Britse jaarling vergiftigd om zijn manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 11:22

http://www.bokt.nl / http://www.express.co.uk

Een jaarling in Groot-Brittannië is vergiftigd aangetroffen door zijn eigenaresse. Zijn manen waren afgesneden. Paardenhaar is enorm in trek voor het maken van armbanden en kettingen. Deze sieraren worden door vele Oost-Europeanen gebruikt als geluksamuletten.

Het paard Red stond in de wei met vier andere paarden op de boerderij in Rossendale. Het dier is vermoedelijk vergiftigde schapenkorrels gevoerd. De situatie van Red is op dit moment kritiek. Red heeft een longsteking opgelopen en kampt met lever en nier falen.

De 53-jarige eigenaresse is woedend: “Het gaat al erg ver om manen van een paard af te snijden, maar om zo’n dier helemaal te vergiftigen gaat veel te ver. Ik ben paranoïde nu. Ik laat de overige paarden niet meer alleen staan. Stel je voor dat ze terug komen.”

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:25

Verschrikkelijk natuurlijk, maar het lijkt me dat de vergifitging geen kwade opzet hoeft te zijn ... wellicht hebben ze het diertje alleen willen lokken en zoet willen houden tijdens het knippen ?

Hopelijk komt hij er weer bovenop :(:)

Kirsha

Re: Britse jaarling vergiftigd om zijn manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:29

Met schapenkorrels? Dan neem je eerder iets in de trant van een appeltje ofzo mee lijkt me. Het is ook weer niet te geloven, arm dier :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:43

Het zal je maar gebeuren! Ik hoop dat Red het overleeft, en de dader wordt apgepakt!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:46

Shirley schreef:
Verschrikkelijk natuurlijk, maar het lijkt me dat de vergifitging geen kwade opzet hoeft te zijn ... wellicht hebben ze het diertje alleen willen lokken en zoet willen houden tijdens het knippen ?

Hopelijk komt hij er weer bovenop :(:)

Met vergiftigde schapenkorrels?

Zo van: 'oops, we waren helemaal vergeten dat we hier rattengif over hadden geknoeid'?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:46

Bah, weer zomaar aan andermans dieren zitten te klooien.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:47

Voor een leek zijn alle brokjes hetzelfde.
Overigens is schapenbrok niet slecht voor een paard, andersom kan paardenvoer voor schapen wel slecht zijn ...
Maar waarom deze brokjes vergiftigd zouden zijn is mij wel een raadsel :?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:53

Misschien is het lever en nierfalen een summiere aanwijzing.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:06

Sammie schreef:
Paardenhaar is enorm in trek voor het maken van armbanden en kettingen. Deze sieraren worden door vele Oost-Europeanen gebruikt als geluksamuletten.

Is het geverifiëerd dan dat Oost Europeanen zich schuldig maken aan dergelijke "diefstallen"? Maken die zich daar dan schuldig aan? Of wordt het verkocht aan hen? Of roepen ze dit zo maar even in de media? >;) Ik lees maar even tussen de regels door hoor....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:57

Klinkt eerder als iemand die de eigenaresse een hak wilde zetten en dus paard vergiftigd en als klap op de vuurpijl ook nog even de manen afknipt als een soort van trap na...

Om nou gelijk de oosteuropeanen de schuld te geven... Zolang er nog geen getuigen zijn of serieuze verdachten kan iedereen het zijn geweest...

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:44

bah.... zieke mensen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:48

Bravura schreef:
Sammie schreef:
Paardenhaar is enorm in trek voor het maken van armbanden en kettingen. Deze sieraren worden door vele Oost-Europeanen gebruikt als geluksamuletten.

Is het geverifiëerd dan dat Oost Europeanen zich schuldig maken aan dergelijke "diefstallen"? Maken die zich daar dan schuldig aan? Of wordt het verkocht aan hen? Of roepen ze dit zo maar even in de media? >;) Ik lees maar even tussen de regels door hoor....

Dat staat er toch niet?
Alleen dat Oost-Europeanen paardenharen gebruiken voor hun sieraden.
Niet dat zij het stelen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:30

Het is insinuerend en mogelijk irrelevant.

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:43

uhm.. :o F_Orumster wat bedoel je daarmee?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:45

Door er bij te zetten dat veel oosteuropeanen pardenhaar sieraden maken en gebruiken leg je als schrijver van het stuk de verdenking bij deze mensen.

Als er niks vermeld stond over deze mensen had jij dan direct aan oos-europeanen gedacht? Waarschijnlijk niet, dan had je eerder gedacht aan een wraak actie van iemand...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:46

@lisannehorse: Dat het nu lijkt alsof Oost-Europeanen beschuldigd worden van de diefstal van de manen en staart, terwijl die mensen er mogelijk geen klap mee te maken hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:54

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:56

Ook in het originele artikel staat het er nogal suggestief, moet ik zeggen. Maar goed... Het zal wel.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:07

Huh? Waarom van een jaarling de manen afknippen voor sieraden? Dan pak je toch een fries of tinker met een dikke bos haar? De meeste jaarlingen hebben nog niet direct een hoeveelheid haar waar je geweldig blij van word.... :?

Zou zelf ook eerder denken aan iemand die even een extra schop na wilde geven maar goed, ik ken de situatie verder natuurlijk ook niet.
Lijkt me wel afschuwelijk om m'n paard zo te vinden, ik ben al ongerust als ze niet naar buiten komen huppelen als ze me horen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:34

@Julius_Juut
Ze hebben bij 5 paarden de staart/manen afgeknipt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:29

vaag vergiftigde schapenkorrels, als ze er rattengif in hebben gedaan moet het wel heel veel geweest zijn denk ik..
Arm paardje

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:32

Bravura schreef:
Sammie schreef:

dat vind ik nu eens een wijze opmerking. We wijzen veel te snel met ons vingertje eem andere kant op.