Horse Event: een ietwat vochtige zaterdag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Horse Event: een ietwat vochtige zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 22:21

* Bokt.nl

Afbeelding
Tristan Tucker, een GrandPrix ruiter zonder klapvrees
Paardenmensen zijn niet bang voor water, dat blijkt wel weer. Ondanks een ietwat nat begin, was de sfeer op het Horse Event weer goed. En nadat het halverwege de ochtend droog werd, hoefde er alleen nog voor wat miezer geschuild te worden. En het weerbericht voor morgen ziet er goed uit! :)

Menke Steenbergen vertelde in de lounge over paardsignalen onder het zadel. Ook als je op je paard zit, kun je heel veel signalen krijgen van je paard. Menke wil je uitdagen om heel goed naar die signalen te luisteren, heel goed te kijken en te voelen. Daardoor kun je je paard beter begrijpen en je training optimaal aan je paard aanpassen. Ook was het druk in de lounge bij de presentatie van Jessica Reurich en Herman van de Bunt. Herman liet 'een zadel in stukjes' zien, en benadrukte hoe belangrijk het is om bij elke verandering van je paard te blijven controleren of je zadel nog wel goed past. Een ijzeren boom verandert niet, de bespiering van je paard continue. En Jessica vertelde over het waarom van die controle. Een heel simpel voorbeeld: als je een schuivend zadel probeert te corrigeren met een te strakke singel, beperk je het paard direct in de bewegingsvrijheid van het voorbeen.

Vandaag waren er ook weer twee Boktreporters op de been. Mzorro had wat materiaalpech, haar uitgebreide verslag van de dag vind je hier: MZorro @ [HE] HE - Eindverslag van een spetterende dag! Chelle_Dora heeft ook haar eindverslag met veel foto's geplaatst, dat vind je hier: [HE] Mijn uitgebreide verslag van Horse Event!

Annemarie van der Toorn mocht weer aan de slag met een angstige tinker. In een sessie van een half uur werd de nadruk gelegd op rust, kleine stapjes en stoppen op het goede moment. Zo kwam het werken aan de dubbele lijn aan bod en werden de eerste stapjes naar het inrijden gezet. Ook erg druk was het bij Anky van Grunsven die haar pupil Daniëlle trainde. Daniëlle liet met een jong paard verschillende oefeningen zien. Zo werd al een begin van de wissels om de pas getoond, iets wat de leergierige Kingsley Badari nog niet foutloos kan, maar volgens Anky 'komt dat nog wel goed!'.

Ook vandaag zagen we weer volop Bokkers in het zadel. Aan het einde van de dag zette Karin van Burk vijf combinaties aan het werk in de mensportpiste. Zij maakten voor het eerst kennis met de TREC. Vijf behoorlijk verschillende combinaties, waarbij de grote verschillen tussen paarden mooi uitkwamen. Van de dappere haflinger die nergens een hoef voor omdraaide (maar die hoeven wel netjes op de balkjes wist te zetten ;) ). Tot het wat jongere paard dat eerst wat twijfelend reageerde, maar na de tweede keer door het water stapte alsof-ie nog nooit anders gedaan heeft.

Een ritje op de duosulky levert lachende gezichten op:
Afbeelding

Bobby Bary liet vandaag de SGW zien, morgen weer een cross over het hele terrein!
Afbeelding

Jong geleerd is oud gedaan:
Afbeelding

Annemarie van der Toorn vertelde in de lounge:
Afbeelding

Anky van Grunsven gaf les aan Danielle Heijkoop
Afbeelding

Bokkers proefden aan de TREC:
Afbeelding

Afbeelding

En de Working Equitation:
Afbeelding

We hadden gisteren al gewaarschuwd: <3 in de eindshow
Afbeelding

Voor de laatste keer: tot morgen! :)
Laatst bijgewerkt door Eline op 15-09-13 10:13, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: link werkend gemaakt

incredible90

Re: horse Event: een ietwat vochtige zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:24

heb je toevallig nog meer foto's van de TREC?

KootMiraDrum

Re: horse Event: een ietwat vochtige zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:26

Eline, je verwijst 2x naar hetzelfde topic.
Heerlijk verslag, fijne foto's!

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:29

Leuke foto van mij en sientje! (haflinger)

Anoniem

Re: Horse Event: een ietwat vochtige zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:16

Oh dat kleine meisje met t schimmeltje...dat was zo leuk! Ze mende zo netjes!

Wederom genoten van leuke praatjes, gezellige mensen, nieuwe gezichten, nuttige en leuke gesprekken enz. :j

Bokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 05:56

Niks van de val van ik geloof Corola Sneekes? Hoe is het met haar afgelopen? Het zag er niet echt goed uit!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 06:13

Bokel schreef:
Niks van de val van ik geloof Corola Sneekes? Hoe is het met haar afgelopen? Het zag er niet echt goed uit!

Inderdaad, hier ben ik ook benieuwd naar. Haar arm zag er echt niet goed uit.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 07:34

Inderdaad, ben ik ook benieuwd naar!
Waren wel wat ongelukjes gisteren zeg, maar toch onwijs genoten!
Boktlounge niet meer in geweest helaas

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 07:55

[quote="Skippy1"]Oh dat kleine meisje met t schimmeltje...dat was zo leuk! Ze mende zo netjes.

Klopt! Dat leert ze van haar pappa (groom) een bekende menner uit die regio. :)

Wiz_Peer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:08

ons dochtertje had helaas ook n ongelukje tijdens rassen defilé (meisje op t kleine welshje) gelukkig goed afgelopen... ze vroegen of we uit de ring wilde, dus ik vroeg aan haar:"zullen we eruit gaan schat?" maar ze wilde toch haar rondjes afmaken, al was t daarna naast de pony... nadat we uit de ring kwamen is ze er weer op gegaan... ze vond t natuurlijk erg jammer. maar ik heb haar gezegd dat ze toch wel trots kon zijn! eerste keer dat de pony in de drukte kwam, dus op t ene momentje na, heeft ze zich toch goed gedragen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 09:10

Ik hoorde vanochtend pas dat Carola gevallen is, ik ben even op zoek naar iemand die weet hoe het afgelopen is, zal daar later een update over geven.

Ik vond je dochter een bikkel dat ze gewoon doorging Wiz!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:14

Iemand foto's en/of een verslagje van Tristan Tucker?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 10:17

Carola Sneekes is gisteren tijdens een demo inderdaad gevallen. Daarbij is ze helaas verkeerd terechtgekomen en geblesseerd aan haar elleboog (uit de kom). Het gaat nu naar eigen zeggen gewoon goed met haar. Ze is nu met haar zussen in de lounge te gast.

helloanoukx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:26

Het was echt een super Zaterdag! Ondanks de tegen!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:07

Heeft iemand gezien dat bij voltige zusjes Sneekes viel en dat eentje last had van haar pols? Ze is daarna naar de EHBO gegaan, maar ik weet niet hoe het is afgelopen. Weet iemand dit?

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:09

Ja Sammylover:

Eline schreef:
Carola Sneekes is gisteren tijdens een demo inderdaad gevallen. Daarbij is ze helaas verkeerd terechtgekomen en geblesseerd aan haar elleboog (uit de kom). Het gaat nu naar eigen zeggen gewoon goed met haar. Ze is nu met haar zussen in de lounge te gast.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:16

EllisL schreef:
Ja Sammylover:

Eline schreef:

Dank je wel, het zag er inderdaad al niet goed uit... Hopelijk heeft ze er snel geen last meer van.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:19

Nee inderdaad!

Wiz_Peer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:30

Eline schreef:
Ik hoorde vanochtend pas dat Carola gevallen is, ik ben even op zoek naar iemand die weet hoe het afgelopen is, zal daar later een update over geven.

Ik vond je dochter een bikkel dat ze gewoon doorging Wiz!

dank je wel voor de leuke reactie! :D hihi, was ook wel erg trots op haar dat ze dat lef nog had :j

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:26

:D hoi hoi ik zat in de duo sulky, gewoon gaan met die banaan, en het was te zien, zat van teen tot kruin onder de modder, sommige zullen me wel gezien hebben, die man die helemaal onder het modder zat..haha was wel supper achter zo,n draver :9 :P

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:01

hoi is er iemand die nog foto's heeft van zaterdag de Clinic van Rob Ehrens, de Rassenparade, fokkerijwereld of de bekendmaking van sponsorship.. ik was dat meisje met die schimmel WPBR Welsh.. Mijn pony stond op zaterdag ook in de WelshStand en ze ging de hele tijd omhoog bij de bekendmaking van het sponsorship :D

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:10

Valerie98 schreef:
hoi is er iemand die nog foto's heeft van zaterdag de Clinic van Rob Ehrens, de Rassenparade, fokkerijwereld of de bekendmaking van sponsorship.. ik was dat meisje met die schimmel WPBR Welsh.. Mijn pony stond op zaterdag ook in de WelshStand en ze ging de hele tijd omhoog bij de bekendmaking van het sponsorship :D

Ja :) Ik heb daar foto's van. Volgens mij best wel veel, maar ben nog druk bezig met het uitzoeken

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:50

Sammylover schreef:
Valerie98 schreef:

Ja :) Ik heb daar foto's van. Volgens mij best wel veel, maar ben nog druk bezig met het uitzoeken

Oke dankje ik ben benieuwd :)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:07

Toevallig meer mensen die van TREC foto;s hebben? (Van de haflinger)
Of van de rest van de dag waar Sientje(Haflinger) en ik op staan?
Sientje is meerdere keren met bokkers op de foto gegaan ;)

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:15

wauuw ben ik kleurenblind of is dat eerste paard rood? :wow: