De vrijdag van Horse Event

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

De vrijdag van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 18:39

Bokt.nl

Afbeelding

Zo kan het natuurlijk ook! Foto: Jacobeho
Zo, de eerste dag van het Horse Event zit er op, een geslaagd begin van het weekend! Het NHB-terrein lag er vandaag zonnig bij, alleen aan het einde van de dag vielen er wat kleine buitjes.

In de lounge beet Hannah Mobach (HTM op Bokt) het spits af: zij vertelde enthousiast over het rijden in dameszadel. En dat enthousiasme deelden de vier deelnemers aan de introductieclinic. De eerste passen in het dameszadel waren misschien wat aarzelend, niet snel daarna reden alle vier de Bokkers rond alsof ze nooit anders gedaan hadden. Aan de kant werd zelfs getwijfeld of de paarden en de ruiters dit niet al veel vaker hadden gedaan... Later op de dag mochten nog drie Bokkers aan de slag: in de NH-cirkels maakten ze kennis met verschillende obstakels uit de Working Equitation.

Voor de rest is het programma weer net zo gevarieerd als de vorige jaren. Van het ietwat griezelend bekijken van echte paardenlongen en -darmen, tot genieten van een spectaculair potje horseball. En van de voltigekunsten van de zusjes Sneekes tot de creatieve oplossingen van de westernruiters ("Geen koeien voor handen? Dan sturen we toch iemand met een koeienpak aan de bak in")

Jessica Reurich en Anne Muller zorgden samen voor een volle lounge met hun presentatie over biomechanica. Jessica vertelde over de rug- en schouderspieren van een paard: op een slechte rug past geen zadel. Anne vulde dat aan met het deel waar de ruiter controle over heeft: de houding en zit. Als jij als ruiter niet ontspannen bent, zal je paard dat ook niet worden.

De dag werd afgesloten met een show van Frederic Pignon. Zeker op je programma zetten voor morgen! Al is het alleen maar omdat de wapperende manen van de barokke paarden de innerlijke penny in zelfs de meest doorgewinterde dressuurprikker wakker kunnen schudden ;)

Tot morgen iedereen!

Anne Muller aan het woord:
Afbeelding

Samen met Jessica wordt de lounge vol:
Afbeelding

In het dameszadel:
Afbeelding

Suelza durft zelfs een boomstam aan
Afbeelding

De jongste deelnemer aan de Working Equitation
Afbeelding

De zusjes Sneekes lieten hun voltigekunsten zien:
Afbeelding

Horseball levert spectaculaire plaatjes op:
Afbeelding

Frederic Pignon
Afbeelding
Foto's door Jacobeho, Leo, iefke en Eline.

Wil je meer lezen? Dat kan. Bokt reporters Jacobeho en Jasia hebben Horse Event vandaag bezocht en 'live' versag gedlaan. En voor alle last-minute beslissers, de Bokt kortingsactie geldt nog steeds! :) Bestel je e-tickets met 20% korting door op onderstaande afbeelding te klikken en de vouchercode 'Bokt2013' te gebruiken.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:43

Wat een gave foto's zeg, dat moet echt een mooie dag geweest zijn zo! Tof hoor :)

RiannaB

Re: De vrijdag van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:52

Wat leuk om alvast het één en ander te zien door de foto's! Ben benieuwd naar zondag!

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:00

Gaaf zeg! :D Helaas kan ik niet komen.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:01

Gaaf!!
Tot morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:03

Gaaf om te zien hoor! Ik heb zo'n zin in morgen, heel erg leuk om mee te mogen rijden :D
Nu maar duimen dat we morgen ook een beetje droog weer hebben :=

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:09

Wat een super leuke fotos! :) Leuk verslag ook! veel plezier nog dit weekend!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:14

Gaaaaf! En tot morgen!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:16

wat een prachtige foto,s ik heb er zin in tot morgen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:18

Oh wat super gaaf!! :D Doet Frederic ook wat met z'n andalusiers of alleen met zn friezen?

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:24

voor de mensen die nog willen gaan, ik heb nog 2 kaarten die ik over heb, ik ben er zelf ook komende dagen nog. de kaartjes zijn te gebruiken voor een willekeurige dag. samen kosten ze 60 euro nieuw, ik doe ze weg voor goedkoper. PB even als je interesse hebt (ik kan ze je afgeven op horse event zelf)

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:29

Klinkt al heel gezellig! Tot morgen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:45

Wauw! Wat een gezellige dag! Uiteraard veel gekletst met mijn nieuwe collega's! Maar ook genoten van het leuke en grote publiek bij de presentatie die ik met Anne gaf en de leuke discussie over erfelijke aandoeningen. Verder veel leuke demo's gezien en natuurlijk in de standjes geneusd.
Ik was erg onder de indruk van het dameszadel rijden! Wauw wat deden ze dat goed!
Me keurig ingehouden, ik heb alleen Brooke gesponsord door twee uberlieve ezelknuffeltjes te kopen. :D

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:48

Wat heb ik toch genoten van die prachtige act van Frederic <3

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:49

saskiakefie schreef:
Oh wat super gaaf!! :D Doet Frederic ook wat met z'n andalusiers of alleen met zn friezen?

Hij had vandaag 3 friezen en 1 PRE :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:51

Oke top ik heb daar zo zin in om 'm een keer in het echt te zien werken met zn paarden :D

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:58

Ziet der super toff uit. Jammer dat ik dit jaar verhindert ben :(

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:18

Was echt gezellig vandaag. Super geluk gehad met het weer. Zal straks foto's plaatsen

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:54

Ziet er super gaaf uit... Helaas is Deurne per OV verschrikkelijk lastig bereikbaar vanuit het Noorden (Lees: bijna 3,5 uur reizen en 3x overstappen), dus in mijn geval wordt 't hem niet...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:08

Ja ze moeten het toch maar eens verplaatsen naar Utrecht ofzo :=

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:09

Wat een superleuke, maar toch ook een beetje spannende dag. :o Ik heb als deelnemer meegereden met de dameszadelclinic. Mijn eerste rondjes op het voorterrein vielen niet mee. Door mijn spanning kon mijn paard niet ontspannen en dan is het geen zitten. 8)7 Maar toen we de menpiste inreden en Udith echt nergens naar keek, kon ik ook ontspannen. We hebben een hele leuke en fijne clinic gereden en het was natuurlijk fantastisch dat we over de brug en door de waterbak heen mochten rijden. *\o/* Die sprong van Suelza was top! Ik doe het haar niet na...misschien een volgende keer. ;)
Ik wil Bokt bedanken voor de kans die ik heb gekregen om deze tak van de paardensport uit te proberen. Het is super bevallen en ook Udith vond het leuk. Ik hoop alleen dat iemand nog een mooie foto van ons heeft gemaakt als aandenken... *-:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:11

Mooi verslag!
Gave shows gezien. Die Fransman was echt goed!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:12

Wendy, ik heb er veel!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:12

oneiros schreef:
Wat een superleuke, maar toch ook een beetje spannende dag. :o Ik heb als deelnemer meegereden met de dameszadelclinic. Mijn eerste rondjes op het voorterrein vielen niet mee. Door mijn spanning kon mijn paard niet ontspannen en dan is het geen zitten. 8)7 Maar toen we de menpiste inreden en Udith echt nergens naar keek, kon ik ook ontspannen. We hebben een hele leuke en fijne clinic gereden en het was natuurlijk fantastisch dat we over de brug en door de waterbak heen mochten rijden. *\o/* Die sprong van Suelza was top! Ik doe het haar niet na...misschien een volgende keer. ;)
Ik wil Bokt bedanken voor de kans die ik heb gekregen om deze tak van de paardensport uit te proberen. Het is super bevallen en ook Udith vond het leuk. Ik hoop alleen dat iemand nog een mooie foto van ons heeft gemaakt als aandenken... *-:)

Hahaaa was leuk he :j ik heb mij enorm vermaakt. Ik denk dat wij een hele sterke deelnemersgroep waren wat voor de clinicgever natuurlijk wel heel prettig werken is! Ze kon precies laten zien, wat ze wilde laten zien, het plezier, de veelzijdigheid en toch ook wel het gemak waarmee je uiteindelijk met 2 benen aan 1 kant kunt rijden.

Ja, ik vond ons top! Er zijn veel fotos gemaakt, dus er zal vast wel wat tussen zitten!

Ik was ook erg blij met het vosje, die kan nog wel eens erg lastig zijn, maar ze heeft zich voorbeeldig gedragen!!! Had uit voorzorg maar even op de neusriem gereden, dat mocht er wat gebeuren en ik uit balans raken (weet ik veel!) dat ik niet in haar mond zou zitten, maar het ging prima! Boven verwachting zelfs!

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:15

Wauw! Ik ga zondag, en moet nog kaarten bestellen... Ben heeeel benieuwd :D