www.worldofshowjumping.com / bokt.nl
Katharina Offel stalt haar paarden vanaf nu bij Liane Müller in Wipperfürth (Duitsland). Offel gaat na vijftien jaar weg van de stal van Jochen Scherer in Lohmar om haar eigen onderneming op te starten.
Offel brengt onder andere Fidji Island, B Once Z, MCB Sommerwind en Newton de Vains mee naar Wipperfürth. Dat zijn de paarden die ze rijdt voor respectievelijk Günther en Dana Rosch, Ali Dincer, Pia-Luise Aufrecht en Donbass Equicenter. De Oekraïense amazone wordt ook herenigd met haar vroegere paard Cathleen (in eigendom van Frank Müller, Liane’s schoonbroer). Ze zal er ook Lord Grannus en Lord Larry rijden, twee van Müllers jonge paarden.
Offel zegt: “Ik ben heel blij met de kans die Liane, Jürgen en Frank me bieden, en ik kijk ernaar uit om met hen samen te werken. Ik ben ook de eigenaars van mijn paarden zeer dankbaar omdat ze me willen volgen: hun steun is voor mij enorm belangrijk om een nieuwe start te kunnen nemen. Ik hoop dat ik op topniveau kan blijven verder rijden, zoals ik de afgelopen jaren gedaan heb. Ik kijk er ook naar uit om jonge paarden op te leiden, dat is een van mijn grootste passies. Ik wil me in 2014 ook inzetten voor het Oekraïense team en hoop dat ik samen met mijn teamgenoten, die me ook altijd hebben gesteund, veel successen kan behalen. Ik wil natuurlijk ook mijn team van paarden versterken, en hoop dat ik een aantal nieuwe paarden kan verwelkomen.”