Vijftienhonderd kilometer te paard voor een bruiloft [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Vijftienhonderd kilometer te paard voor een bruiloft [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 09:19

www.bokt.nl

Patrick Schumacher uit Colorado, Amerika werd op maandagavond aangehouden door een aantal agenten. Hij zou volgens omstanders zijn paard excessief hebben geslagen en hij was beschonken. Schumacher zelf vond alle aandacht overdreven. Hij is zijn rijbewijs kwijt sinds 2001 en wilde perse 20 september aanwezig zijn bij de bruiloft van zijn broer, zo’n 1.500 kilometer verderop in Bryce, Utah. Daarom besloot hij zijn 12-jarige paard Dillon op te zadelen. Zijn hond Buford ging mee in de rugtas.

De politie haalde Schumacher van de weg en vond bier in de zadeltassen. In de zadeltassen bevond zich ook een klein pistooltje. Schumacher verklaarde dat hij zijn paard niet sloeg, maar dat hij de vliegen wilde wegjagen. De politie was echter onverbiddelijk. Zij arresteerden Schumacher voor het rijden onder invloed (te paard), dierenmishandeling, gevaarlijk handelen en wapenbezit. Zijn paard en hond werden in beslag genomen.

De volgende dag mocht Schumacher na een kleine controle door de politie zijn weg weer vervolgen. Schumacher tegenover een locale zender: “Ik begrijp alle ophef niet. Ik had twee biertjes op, maar ik was niet dronken. Ik ga naar de bruiloft van mijn broer. Ik heb geen rijbewijs meer. Ik heb wel vaker met lange ritten gemaakt met Dillon. Ik heb een goed paard, ik kan overal naar toe gaan.”

Op 31 oktober moet Schumacher in ieder geval weer terug zijn in Colorado. Dan wordt zijn zaak behandeld bij de rechtbank.

video + foto’s