www.vlp.be / bokt.nl
Michèle George, de Belgische para-equestrianamazone, staat op de shortlist voor de Paralymische Sport Awards 2013. Ze is een van de drie atletes die kans maakt op een award in de categorie ‘Beste vrouwelijke debuut’. Voor het eerst in de geschiedenis van de awards staat een para-equestrianatleet op de shortlist.
“Ik ben heel vereerd om zelfs maar genomineerd te zijn voor deze award, maar nu ik op de shortlist sta is het helemaal niet te geloven,” zegt George. “Twee gouden medailles winnen in Londen was een droom die uitkwam. Iedereen die me heeft geholpen op die ongelofelijke reis, verdient het om in de bloemetjes gezet te worden. Als ik de award win, zou dat een hele mooie beloning zijn voor al het hard werk dat iedereen geleverd heeft.”
Michèle George (39) rijdt in graad IV en won tijdens haar debuut op de Olympische Spelen in Londen (2012) twee gouden medailles met FBW Rainman, in de individuele proef en in de freestyle. Ze is de eerste Belgische para-equestrianamazone die goud haalde, sinds de sport werd toegevoegd aan het Paralympische programma in 1996.
De awardceremonie vindt plaats in Athene op 23 november. In totaal maken 15 atleten, die samen 38 gouden medailles wonnen in Londen, kans op een award. Er worden awards uitgereikt in zes categorieën: beste vrouwelijke atleet, beste mannelijke atleet, beste vrouwelijk debuut, beste mannelijk debuut, beste team en beste official.