Sjaak Sleiderink wint met Zhivago Grote Prijs Humlikon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Sjaak Sleiderink wint met Zhivago Grote Prijs Humlikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 18:54

www.knhs.nl

Mijn eerste driesterren Grote Prijs die ik win. Echt geweldig", is de reactie van Sjaak Sleiderink na zijn winst in de GP van Humlikon. "Ik won de barrage op de laatste lijn. Daar kon ik voluit gaan en kreeg een perfecte afstand. Het paste precies."

Sleiderink startte met Zhivago (No Limit x Kigali) als vijfde in de barrage."Ik moest sowieso riscio nemen. Pius Schwizer startte na mij in de barrage en die reed hier de hele week al snel. Geweldig dat het gelukt is. Het was zeker niet makkelijk. Het was een kleine ring. De hindernissen komen dan snel achter elkaar en de lijn naar de driespong was heel moeilijk. In de barrage paste het gewoon perfect."

Sleiderink, lid van het Rabo Talententeam, reed is met Zhivago regerend Nederlands kampioen bij de Young Riders en won op het Europees kampioenschap in Vejer de la Frontera zilver met het team. Zhivago is van de Amerikaanse Abigail Wexner en werd eerder in de sport uitgebracht door Beezie Madden en Sleiderink's werkgever en trainer Jeroen Dubbeldam, die met Zenith SFN (v.Rash R) met een springfout als 13e eindigde in de Grote Prijs. Vrijdag won Dubbeldam met Utascha SFN (v.Lux) de zware tour in Humlikon.

Ben Schröder reed met Cognac Champblanc (v.Clearway) na Sleiderink en Schwizer een foutloze barrage en eindigde in een tijd van 40,89 op een mooie vijfde plaats.

Uitslag Grote Prijs van Humlikon
1. Sjaak Sleiderink (Denekamp) - Zhivago (v.No Limit), 0/0, 36,12
2. Pius Schwizer (Zwi), Toulago (v.Toulon), 0/0, 37,06
3. Maiju Mallat (Fin), Armanie the Gun Ch (v.Abanos), 0/0, 37,71
4. Beat Mändli (Zwi), Croecus (v.Casall), 0/0, 38,67
5. Ben Schröder (Tubbergen), Cognac Champblanc (v.Clearway), 0/0, 40,89
13.Jeroen Dubbeldam (Weerselo), Zenith SFN (v.Rash R), 4
26. Leopold van Asten (Duysel), VDL Groep Zorro (v.Emillion), 8
30. Bart Haselbekke (Wierden), Wingeunerin (v.Silverstone), 12

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:20