http://www.knhs.nl
Leon Thijssen heeft met zijn merrie Heartthago de Grote Prijs van Chernyakhovsk gewonnen. De Limburger rekende in de barrage af met zijn Japanse concurrent Eiken Sato en de Rus Vladimir Beletskiy. “Ik kon als laatste de ring in en had gezien hoe de anderen hadden gereden. Als ik als eerste had gereden, had ik het net zo gedaan. Dit is lekker zo’n overwinning”, blikt Thijssen tevreden terug.
“Hearttago sprong heel goed. Ze kan best heet en fel zijn, maar ze heeft al veel goede resultaten gehaald. Dit is niet de eerste keer dat ze wint. In Aken heeft ze ook alle dagen nul gelopen”, prijst de ruiter uit Baarlo zijn merrie. “Frank Rothenberger bouwde hier vandaag echt een zware Grote Prijs op viersterren niveau met brede oxers en een delicate dubbel van steilsprongen op het eind van het parcours. Dat was voor veel ruiters ook te hoog gegrepen. Er waren ook maar drie foutlozen van de 33, dus dat zegt genoeg.”
“Ik startte als laatste, ook in de barrage en had gezien hoe Sato en Beletskiy hadden gereden. Sato was foutloos en niet heel snel en Beletskiy had er twee af. Ik heb gewoon vlot gereden. Het lukte net. Als ik als eerste had gereden, had ik het net zo gedaan. Dit is lekker zo’n overwinning”
Roelof Bril kwam met zijn tienjarige ruin Warwick (v.Numero Uno) met een springfout over de finish en eindigde daarmee als zesde. Henk van de Pol moest met Zidane vier springfouten incasseren.
Uitslag Grote Prijs Chernyakhovsk
1. Leon Thijssen (Baarlo) – Hearttago (v.Heartbreaker), 0, 0 – 42,67
2.Eiken Sato (Jap) – Espyrante (v.Obourg), 0, 0 – 45,04
3.Vladimir Beletskiy (Rus) – Mats’Up du Plessis (v.Verdi), 0,8 – 42,71
6. Roelof Bril (Westendorp) – Warwick (v.Numero Uno), 4 – 74,32
28. Henk van de Pol (West Oost en Middelbeers), Zidane (v.Guidam), 16 - 74,22