Stephanie Kooijman en Rialdo Royal werden reserve kampioen in het Z2. Foto: http://www.focussed.nl
Dorien Hoppener won vanmiddag de Kür op Muziek in de klasse Z2 en dat was samen met het resultaat van de tweede proef gisteren goed voor de Hippiade-titel. Dorien reed Boa Vista Do Bria (v.OO Seven) naar een totaal van 72,17%. Lid van het Rabo Talenteteam, Stephanie Kooijman, werd tweede met Rialdo Royal. Brons ging naar de Canadese international Dana Hazeleger-Hewett met Sancerre.
De jury was onder de indruk van de correcte proeven van kampioene Dorien Hoppener. "Ik wilde ook zo netjes en harmonieus mogelijk rijden. Boa Vista Do Bria kan heel spectaculair bewegen. Maar ik heb vorige keer tijdens de indoorkampioenschappen, waar we derde werden in het Z1, geleerd dat de jury dan vindt dat ze met te veel spanning loopt. Dus ik heb gecalculeerd gereden."
De inwoonster van Den Haag traint wekelijks met Ton de Kok bij wie ze al dertien jaar haar paarden stalt. "Ton heeft me echt zo goed geholpen deze dagen. Eens in de twee maanden train ik bij Theo Hanzon. Ik rijd één paard, puur uit hobby. Ik werk als beleidsmedewerker bij het ministerie van VWS bij de directie sport. Ik ga Boa Vista Do Bria nu ZZ-licht starten. Ik ben met andere paarden nooit verder gekomen dan Z2. Ik ga met Do Bria het avontuur aan. Ze is niet te koop. Ik wil samen met haar oud worden."
Hoppener kocht de merrie van OO Seven x Osmium als driejarige bij haar fokker Isabell Sponselee. "Ik ben heel blij dat ik haar heb kunnen kopen. Ze kwam als driejarige als een klein dik ding uit de wei en ik was gelijk verliefd. Bijna twintig jaar geleden was ik met een vriendin op concours die toen tegen Isabell Sponselee en Barbria reed. Ik vond dat zo'n gaaf paard. Nu heb ik in Boa Vista Do Bria een paard met hetzelfde temperament en karakter. Ze komen uitdezelfde stam als OO Seven en Voice."
Het viel mij ook al op dat er alleen maar foto's voorbij komen van de bekende ruiters... Op https://www.knhs.nl/actueel/nieuws/dres ... -dressuur/ staat een foto van Dorien. Super knap gedaan en DIK verdient! Ze traint er zo hard voor!