Hippiade: Ambitieuze kampioene wil snel naar de junioren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Hippiade: Ambitieuze kampioene wil snel naar de junioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:54

http://www.knhs.nl

Amber Meijer (14) uit Muntendam is de eerste kampioene op de Hippiade paarden. Echter, in het L-springen kreeg ze de titel niet cadeau. Amber moest afrekenen met 24 concurrenten in de barrage. Haar bruine merrie KM Carrera (v. Clearway) werkte geweldig mee. Met grote galopsprongen en heel veel techniek en vermogen sprongen ze naar de winst in een zeer snelle tijd van 34.43.

“Ik ben hier heel blij mee. Ik rijd KM Carrera pas een paar weken. Mijn vader kocht haar vorig jaar en ze is al in de sport uitgebracht door Jur (Vrieling, red.), bij wie ik ook train”, zegt de VWO-scholiere. “Voor een wedstrijd haalde ik KM Carrera altijd een week of een paar dagen van te voren op. Nu voor de Hippiade hebben we haar vier weken geleden al naar huis gehaald. Ik wil zo snel mogelijk naar het Z en dan de overgang maken naar de junioren. Thuis heb ik ook nog een vijfjarige Zirocco Blue VDL. Met KM Carrera klikt het gewoon heel goed. Ik denk niet dat ze terug gaat naar Jur”, kijkt Amber vooruit.
Vorige week sloot ze haar ponytijd af met een zesde plaats in het Z, categorie D/E op de Hippiade. “Vorig jaar was ik kampioen.”

Reserve-kampioene Anne Borgers van LR de Lunaruiters probeerde het echt in de barrage met Deen’s Venjolie DN (v. Carnute), maar moest aan de finish ruim 3 seconden toegeven op Amber Meijer. Anouk Lorist uit IJsselmuiden reed de opvallend goed springende Coline (v.Verdi) naar het brons. Kortom: girl power in het L-springen.

Hygge

Re: Hippiade: Ambitieuze kampioene wil snel naar de junioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:27

Zo da's knap op je 14e volwassenen verslaan! _/-\o_

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:39

Ayla_4Ever schreef:

Ja, zeker knap. Maar... Ook behoorlijk mazzel met de mogelijkheden die ze krijgt...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:42

gabyfedde schreef:
Ayla_4Ever schreef:

Ja, zeker knap. Maar... Ook behoorlijk mazzel met de mogelijkheden die ze krijgt...

Mee eens, ik word stinkjaloers als ik dit lees.. :o maar, ook al krijgt ze toppaarden te rijden en lest ze bij een topruiter, voor zo'n prestatie moet je natuurlijk ook wel talent hebben!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:44

UMayDream schreef:
Mee eens, ik word stinkjaloers als ik dit lees.. :o maar, ook al krijgt ze toppaarden te rijden en lest ze bij een topruiter, voor zo'n prestatie moet je natuurlijk ook wel talent hebben!

Helemaal mee eens!