http://www.knhs.nl
Lilian Merx (25) won vandaag haar derde Hippiade-titel met een eigen fokprodukt. “Ik was al een keer eerder kampioen in het M1 en ook in het L2. Alle keren met een ander paard en allemaal zelf gefokt.” Lilian en Darkhill (v. Uphill) wonnen de finale en de eerste proef gisteren. Op het podium stonden drie amazones met vijfjarige paarden. Zilver was voor Miranda Pakvis met Diamante (v. Tuschinski), brons ging naar José Kouwenhoven met Diva (v. Florencio).
Kampioene Lilian Merx runt haar eigen stal in Oisterwijk. “Rijden en lesgeven is de hoofdzaak. Darkhill is het laatste veulen van onze Cocktail-merrie Harla. Het is echt een super meewerkend paard, los in zijn lijf met drie goede gangen. Hij is super braaf en elastisch. Ik heb hier op de Hippiade super gereden. Ik kon er lekker aan rijden, helemaal fijn”, vertelt Lilian. “Ik won vandaag en gisteren en donderdag waren we de beste in de Subli-voorronde op Outdoor Brabant. We gaan ons nu voorbereiden op halve finale van de het KNHS-Subli-kampioenschap en daarna de overstap maken naar de klasse Z.