Hippiade: Zweedse Tom Krog van stal Zoer wint

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Hippiade: Zweedse Tom Krog van stal Zoer wint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:44

http://www.knhs.nl

De twintigjarige Zweedse ruiter Tom Krog wist als enige foutloos te blijven over de twee zware omlopen in de klasse Z springen. Daarmee won de stalruiter van Stal Zoer de Hippiade-titel met zesjarige Come Back (v. Whitesnake). "Ze is heel voorzichtig en best kijkerig en dat maakte het moeilijk, niet de hoogte van de hindernissen", aldus de kampioen.

Tom rijdt de zesjarige ruin nog niet zo lang. "Zoer kocht hem twee maanden geleden van Lisa Mulder. Ik had Come Back eigenlijk meegebracht naar de Hippiade om ervaring op te doen. Ik had in het ZZ een paard dat meer kansen had om te winnen, maar die zat er niet bij."

De Zweedse ruiter kwam vorig jaar november naar Nederland. "In Zweden zijn in de winter niet zoveel wedstrijden. En via vrienden hoorde ik dat Zoer op zoek was naar een ruiter. Het is een hele mooie ervaring en ik krijg goede paarden te rijden. Ik vond het parcours vandaag niet heel hoog, maar het is voor jonge paarden wel heel kijkerig en dat maakt het moeilijk", besluit Tom tevreden, die via de telefoon gefeliciteerd wordt door zijn werkgever.

Lisa de Graaf reed De Paardenplaza's Silverstone (v. Silverstone) naar de tweede plaats met vier strafpunten over twee manches. Derde werd Sophie Classen met Belisina (v. Concorde), voor Nella Bijlsma met Vdo Vuzora (v. Indoctro).