Blessure menner Barry Capstick valt mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Blessure menner Barry Capstick valt mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 14:56

www.hoefnet.nl

De blessure van de Ierse menner Barry Capstick blijkt mee te vallen. Capstick kwam afgelopen zaterdag ten val tijdens het WK tweespannen in Topolcianky. Zijn rijtuig kantelde op een hindernis tijdens de marathon. In het ziekenhuis werd vastgesteld dat Capstick bij zijn val een scheur in de lendewervel heeft opgelopen. De menner droeg gelukkig een bodyprotector en stelt dat hij veel geluk gehad heeft.
Eind deze week wordt hij per luchtambulance van Wenen naar Londen overgevlogen. Capstick zal nog drie maanden plat moeten liggen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:03

Noem een scheur in een lendewervel en 3 maanden plat liggen maar meevallen. Ik vind het een behoorlijke blessure. Beterschap

marinaC62

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:27

Als je zelf wedstrijden aangespannen rijd (SGWM), weet je wat er kan gebeuren.... Gezien de verwondingen valt dit idd nog mee, het had veel erger kunnen zijn. Omdat er bij dit soort wedstrijden op het scherpst van de snede gestreden wordt om de beste resultaten, worden er soms heftige risico's genomen. Soms pakken die 'helaas' verkeerd uit met dit als gevolg. Soms is het zelfs de schuld van omstanders die al fotograverend in de hindernis gaan staan en geen rekening houden met de snelheid van de combinatie... Gelukkig is het vanaf klasse 2 verplicht voor zowel de rijder als de groom(s) een bodyprotector te dragen, anders had het ook nog anders af kunnen lopen. Ik hoop dat Barry snel hersteld!

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:05

marinaC62 schreef:
Als je zelf wedstrijden aangespannen rijd (SGWM), weet je wat er kan gebeuren.... Gezien de verwondingen valt dit idd nog mee, het had veel erger kunnen zijn. Omdat er bij dit soort wedstrijden op het scherpst van de snede gestreden wordt om de beste resultaten, worden er soms heftige risico's genomen. Soms pakken die 'helaas' verkeerd uit met dit als gevolg. Soms is het zelfs de schuld van omstanders die al fotograverend in de hindernis gaan staan en geen rekening houden met de snelheid van de combinatie... Gelukkig is het vanaf klasse 2 verplicht voor zowel de rijder als de groom(s) een bodyprotector te dragen, anders had het ook nog anders af kunnen lopen. Ik hoop dat Barry snel hersteld!

Zou je mij misschien kunnen vertellen in welk reglement dit staat?

Zo ver ik weet is het alleen bij de FEI verplicht en niet bij de KNHS.