Drie paarden kregen vanmorgen het sein ‘not fit to compete’ tijdens de veterinaire keuring van de internationale menwedstrijd en het Nederlands Kampioenschap in Breda. Een pony van de Belgische pony vierspanrijder Nathan Nijs, de pony van enkelspanmenster Yvonne de Ruyter en een paard van de Hongaarse vierspanrijder Kristof Osztertag werden door de veterinairen en de juryleden afgekeurd. Morgen gaat de wedstrijd van start met de dressuur van de enkel-en tweespan pony’s. Op vrijdag betreden de vierspan pony’s en de vierspan paarden de dressuuring van Outdoor Brabant in Breda.
Zo'n afkeuring zal niet "om niets" zijn. Een ongezond dier laat je niet deelnemen. Balen, maar ik denk niet dat de betreffende topsporters anders zou willen dan alleen een gezond paard deel te laten nemen.
Met enkelspan mag je toch geen reservepaard hebben? 2 en 4 span wel.
Flurk
Geplaatst: 05-09-13 14:02
Maisie schreef:
Met enkelspan mag je toch geen reservepaard hebben? 2 en 4 span wel.
daarom is het ook zo balen voor deze deelnemer Natuurlijk wil niemand met een niet fit paard starten maar als het ook nog je enige is dan is dit extra zuur
Maar hoe moet ik me dat voorstellen? Paard komt niet helemaal soepel/rad aan daar? Neem tenminste aan dat je sowieso niet met een kreupel paard naar een wedstrijd gaat... Of zullen er ook ruiters zijn die op dat randje gaan zitten? (of menners dus