Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 19:24

http://www.omroepzeeland.nl

Een 41-jarige vrouw uit Terneuzen die vorig jaar augustus een geparkeerde auto voor het politiebureau in Terneuzen in brand stak, heeft 160 uur werkstraf gekregen, waarvan 60 uur voorwaardelijk. Ze krijgt een proeftijd van 2 jaar. Dat was ook de eis van de officier van justitie.

De auto die ze in brand stak was eigendom van de man die een paar dagen daarvoor twee pony's doodde in een wei tussen Terneuzen en Hoek. Dit leidde tot veel verontwaardiging. De 51-jarige Axelaar verklaarde destijds dat hij niet van plan was om de dieren te doden, maar ten einde raad was omdat het niet goed ging in de relatie met zijn vriendin. Zij was de eigenaresse van die twee pony's. De man kreeg een celstraf van 180 dagen, waarvan 142 voorwaardelijk. Hij moest ook in therapie.

De vrouw die de auto van de man in brand stak, verzorgde in dezelfde wei een aantal paarden. De politierechter vond de feiten ernstig. "Dit soort brandstichtingen willen we niet." De vrouw verklaarde vlak na brandstichting met blik gericht op de hemel: "Dit is voor jullie loekie en kruimel."
Voor de rechter gaf ze toe, dat ze geen eigen rechter mocht spelen. Maar ze zei toen in waas te leven en hevig geëmotioneerd te zijn door de dood van de pony's. "Ik zorgde feitelijk voor hen.'' Ze moest tijdens zaak die bijna een uur duurde verschillende keren huilen.

Volgens rechter mocht ze dus niet voor eigen rechter spelen. "Ik heb ook een jeugd tussen paarden doorgebracht, dus ik begrijp uw emoties. Maar dit kan niet. Dit is hoofdklasse ernstige feiten. En de man die de pony's doodde, heeft een flinke straf gekregen", aldus de politierechter.

Zie ook: [ON] "Brandstichting auto ponydoder"
[ON] Verdachte Zeeuwse ponymoord wacht rechtszaak thuis af

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:29

*Knip*

Ik verander een beetje in een sadist denk ik als iemand aan mijn paard zou komen :+

Eigen rechter spelen is natuurlijk niet goed, maar "een flinke straf"... Dan moet je ook nog eens belastinggeld voor zo'n eikel betalen... die daar in een luxe hotelletje zit. *Knip*

Blijf het belachelijk vinden... 180 dagen... Maarja... Nederland...
Laatst bijgewerkt door LindyH op 05-09-13 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwensingen verwijderd.

xSlvna

Re: Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:31

Waarvan 160 voorwaardelijk hè, heeft dus maar 40 dagen gezeten. >;)

torienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:33

flinke straf? 180 dagen voor het nemen van 2 levens omdat je liefdesverdriet hebt??? En dan 160 uur voor brandstichting waar niemand bij gewond raakte???!!!! Echt belachelijk. Rest van zijn leven in een gesticht zou ik zeggen..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:35

Ja... En hij heeft van de verzekering nog een nieuwe auto gehad zeker ook :')

Maar echt... Nederland vraagt er toch om met dit soort straffen om eigen rechter te spelen? Dan was het bijna jammer geweest dat ze niet meer had gedaan... (En ja, snap dat het niet kan, niet hoort, niet mag... maar gevoelsmatig zou ik der het liefst nog een bos bloemen gaan brengen)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:39

Een maand de cel in en in therapie, ik had niet zijn auto in de brand gestoken maar mijn wraak op een andere manier gebracht. De vrouw moet 100 uur werken, is ook vier weken straf alleen hoeft ze niet in therapie, kromkromkrom.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:46

De pony's doden is in geen geval goed te praten, maar er zit veel meer achter dan de meeste mensen weten, ik vind beide straffen wel goed.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:53

Hoe krom kan het recht zijn??

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:05

Dat die man vrij rondloopt is bizar. Zij had een fikse waarschuwing en flink voorwaardelijk moeten krijgen, en niet meer. Het recht vind ik zeker krom. Triest.

Edit: ik vind het hele verhaal van die man trouwens een k*tsmoes (sorry voor het woord). Smijt dan je eigen spullen kapot. Maar als je iets levends vermoord, zelfs 2, geloof ik dat eigenlijk niet eens. Een, ok dat zou ik nog kunnen geloven, maar 2, dan weet je toch echt inmiddels wel weer wat je doet.
Laatst bijgewerkt door stefje op 04-09-13 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:08

Een auto in de fik steken is gewoon strafbaar dus terecht dat ze deze straf gekregen heeft.

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:18

Ik praat het niet goed dat die vrouw zijn auto heeft laten afbranden, maar ik heb er wel begrip voor. Voor veel mensen om mij heen, ik hoor daar zelf ook bij, is hun paard als een kind. En ja, wat doe je als iemand je kind vermoord?
Jammer genoeg blijft een paard emotie en doet de rechter alleen maar waar hij voor heeft geleerd. Hij mag zijn gevoel niet laten spreken.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:22

Dat je straf krijg voor opzettelijk brandstichten, lijkt me terecht; wat er ook achter zat (als ik die vrouw was zou ik het ervoor over hebben O:) ). Maar de verdeling tussen die straffen lijkt me scheef. Hoewel het volgens mij een vrij zware straf is voor geweld tegen dieren? Daar worden niet zulke hoge straffen voor gegeven, is mijn mening/idee.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:41

De eigenaresse v/d pony's zit op bokt..............
en als ik me niet vergis, de vrouw die de auto in brand heeft gestoken, ook.

Laat ik het zo zeggen: heel vreselijk wat er gebeurd is, die vent is flink ziek in z'n hoofd.

Maar............ dat rechtvaardigt nímmer wat deze vrouw heeft gedaan. En eerlijk gezegd....... zit er bij jezelf ook een steekje los als je op deze lage manier 'wraak' wil nemen. Je gaat jezelf toch niet verlagen naar dat niveau van die vent......... |o

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:55

Hij heeft een flinke straf gekregen? Van mij mag hij nog wel heel wat jaren extra..

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:58

En toch kan ik het die vrouw niet kwalijk nemen.. Wat lijkt 't me verschrikkelijk om op zo'n manier twee paarden te verliezen die je verzorgde :n

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:58

JoyCiej007 schreef:

Laat ik het zo zeggen: heel vreselijk wat er gebeurd is, die vent is flink ziek in z'n hoofd.

Maar............ dat rechtvaardigt nímmer wat deze vrouw heeft gedaan. En eerlijk gezegd....... zit er bij jezelf ook een steekje los als je op deze lage manier 'wraak' wil nemen. Je gaat jezelf toch niet verlagen naar dat niveau van die vent......... |o

Een levend dier of een auto vind ik toch nogal n verschil persoonlijk........

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:01

Dus zij mag 160 uur werken, dus 20 werkdagen, en hij mag 38 dagen de gevangenis in? Dit klinkt niet heel rechtvaardig... maargoed neemt niet weg dat je van andermans spullen af moet blijven, al kan ik het me heel goed voorstellen!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:04

Ik vermoed, dat het het haar wel waard is :)
Dat ze die 100 uur graag werkt en die consequentie zonder miepen aanvaardt.
Is het goed om een auto in de hens te steken? Nope. Is het invoelbaar? Ojawel :j

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:04

JoyCiej007 schreef:

Beide zijn inderdaad lid van bokt. Of ze actief zijn, weet ik niet.
Maar hoe ik in die situatie zou handelen, ik heb geen flauw idee. Woede en onmacht doet veel met mensen. Daarmee praat ik het niet goed, maar kan ik me wel indenken waarom ze het gedaan heeft.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:05

Nee, ze heeft er 60 voorwaardelijk gekregen, dus ze moet er 100 sowieso uitvoeren en die andere 60 alleen als ze zich binnen twee jaar niet netjes gedraagd.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:06

Oreo schreef:
JoyCiej007 schreef:

Een levend dier of een auto vind ik toch nogal n verschil persoonlijk........

Daar gaat 't toch niet om?

Laten we blij zijn dat we hier niet zomaar voor eigen rechter mogen spelen zeg! Dan krijg je allemaal van die wild-west taferelen.
Zou ze er dan ongestraft mee weg moeten komen? 'mevrouw wat u heeft gedaan mag écht niet hoor, volgende keer niet meer doen!'.
:roll:

Gooi 't gespuis beiden in de bak, is dat ook weer opgeruimd :j en laat rechtspreken maar over aan de rechter.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:10

Flinke straf??
38 dagen zitten en therapie..
Belachelijke lage straf vind ik dit.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:24

Voor geweld en of doodslag van een mens krijg je je weinig meer straf. Het zijn per slot wel dieren, hoe erg het ook is maar om iemand dan maar levenslang op te sluiten gaat nergens over. Het lijken mij wel gepaste straffen

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:27

Het is nogal een verschil of je die straf met je emotie of je verstand bepaald. Gelukkig hebben we daar rechters voor en men kan er van vinden wat men wilt.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:38

Helemaal geen gepaste straffen, ze had zijn huis erbij in de fik moeten steken en vrijspraak verder. Bos bloemen voor haar inderdaad! En hem, ik heb maar weer gewist wat ik had opgeschreven, het was te grof voor op bokt.