De brandweer is vanmiddag met groot materieel uitgerukt na de melding dat er een paard klem zou zitten in de McDrive in Zwolle-Noord. Het bleek uiteindelijk allemaal minder ernstig te zijn dan gedacht. Een paard was onderuit gegaan in z'n trailer. Die trailer stond niet in de McDrive, maar langs de weg bij de McDonalds aan de Floresstraat. Het dier was door de val klem komen te zitten, waarop omstanders alarm sloegen. Door het voorste deurtje van de trailer open te doen kon het paard bevrijd worden. De meisjes van wie het paard is, zaten rustig in de McDonalds te eten en schrokken enorm toen ze alle consternatie zagen.
Het paard hield aan de val een kleine hoofdwond over, maar mankeert verder niets. De melding van de brandweer leverde op Twitter verbaasde reacties op.
Ik zou nooit mijn paard in de trailer laten staan terwijl ik in een restaurant eet. Des noods eet ik in de auto zodat ik tenminste het kan horen. Gelukkig viel het nu nog redelijk mee
Nee dat zou ik persoonlijk ook niet doen, maar het kan overal gebeuren. ook op het wedstrijdterrein terwijl jij lang zit te wachten op de prijsuitreiking!
Gelukkig liep het goed af en of het nu wel of niet onverantwoordelijk is... dat is aan ieder zich zelf om dat te bepalen. Hoe vaak op concours wel niet een paard zich omdraait, omvalt of verwondingen oploopt gewoon door te wachten bij je wedstrijd. Ze zouden zoiets niet gedaan hebben als het paard gewoonlijk niet braaf was in de trailer...