Outdoor Brabant gaat zonnige editie tegemoet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Outdoor Brabant gaat zonnige editie tegemoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 12:57

Persbericht

Zowel de editie van Outdoor Brabant die woensdag 4 september a.s. van start gaat als de toekomst van het evenement ziet er veelbelovend uit. Voorzitter Ton Overeem straalde gisterenavond tijdens de voorbeschouwing op het komende evenement in Van der Valk Hotel Princeville toen hij het deelnemersveld en het programma presenteerde en meerjarige samenwerkingsovereenkomsten met 10 Exclusive Business Partners mocht aankondigen. “We krijgen 5 fantastische dagen met topsport, gezelligheid in Outdoor Fair, Kinderdorp en tal van zakelijke ontmoetingskansen en het wordt nog mooi weer ook,” aldus Overeem.

Sportief adviseur en eventingruiter Tim Lips had minstens zoveel reden tot blijdschap. Juist terug uit Malmö met het beste Nederlandse resultaat tijdens het EK Eventing was het aan hem de eer om de hoogtepunten van het sportieve programma door te nemen. Met maar liefst 4 NK’s bij het mennen en een WK ponymennen in het vooruitzicht. Maar ook het deelnemersveld voor de eventing rubrieken ziet er veelbelovend uit. Nieuw en vooral spectaculair op het programma zijn twee springrubrieken, Barrière springen (Six Bars) en Jump & Drive. De corridor in het midden van de VIP-tent gaat voor extra sfeer tijdens de prijsuitreikingen zorgen.

De bondscoaches en deelnemers kijken uit naar de komende editie en de invulling van de ambities voor de toekomst. Voor bondscoach Ad Aarts en Nederlands kampioen Ewoud Boom is Outdoor Brabant in 2 opzichten een belangrijke wedstrijd. Ewoud Boom hoopt natuurlijk tijdens het NK z’n Nederlandse titel te prolongeren, dat zou z’n achtste nationale titel worden. Voor bondscoach Ad Aarts is Outdoor Brabant een observatiemoment voor het WK ponymennen volgende maand en een belangrijke voorbereiding voor het WK ponymennen dat in 2015 hier in Breda plaats vindt. Daarnaast verwacht hij een spannende strijd om het NK vierspannen met name tussen IJsbrand Chardon en Koos de Ronde. Bondscoach eventing, Martin Lips is onder de indruk van het sterke deelnemersveld bij de eventing wedstrijd. Volgens Lips is dit vooral te danken aan de grote verbeteringen in hindernismateriaal en parcours.

Outdoor Brabant is het grootste hippische outdoor evenement van Nederland en vindt in 2013 plaats van 4 t/m 8 september. Maar liefst vier hippische disciplines - eventing, mennen, springen en dressuur met nationale en internationale rubrieken - staan op het programma. In 2013 is Outdoor Brabant opnieuw het decor voor het Nederlands Kampioenschap Vierspannen en staan ook internationale rubrieken voor enkel- en tweespannen op het programma. Outdoor Brabant is al vele jaren een graag en druk bezocht evenement, ook vanwege de gezellige Outdoor Fair en de belangrijke netwerkmogelijkheden voor het bedrijfsleven. Het evenement geeft sporters alle gelegenheid uit te blinken in hun discipline. Bezoekers hebben ruime gelegenheid om te genieten van de hippische sport en het aanbod van de Outdoor Fair. Sponsoren hebben Outdoor Brabant inmiddels ontdekt als hét netwerkmoment kort na de zomervakantie om de juiste contacten te leggen en te onderhouden. Entree is alle dagen gratis.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:29

Leuk stukje over outdoor Brabant. Ze zijn door zwaar weer gegaan de afgelopen jaren.

Mijn dochter is er zaterdag en zondag ook bij met het springen maar wel in de lagere klasse ;) We hebben er zin in!

Robin_Rikkie

Re: Outdoor Brabant gaat zonnige editie tegemoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:24

Leuk zeg!
Ik ben er zondag de hele dag en zaterdag heel even! :D
Heb er ook mega veel zin in, hangt altijd een super fijne sfeer :)

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:06

Ik ben er zondag ook heel de dag bij, als hindernispost in de cross! Ik en een vriendin zitten bij hindernis 1 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:07

Jaa, Zaterdag Dressuur! Ben benieuwd :)

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:42

ik ben er zondag en heel misschien vrijdag eventjes *\o/*

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:26

Ik ga zondag. Ik heb er zin in. Mooie sport kijken, plaatjes schieten en door het strodorp struinen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:27

Wist niet eens vh bestaan af van outdoor brabant :o
Waar is dit en waar kan ik het programma vinden?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:29

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:34

mijn dochter gaat vanmiddag een demonstratie equipe springen geven. Om half 4 dus ik zou zeggen allen daarheen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:52

Bedankt voor de reminder :D

Normaal hingen er altijd veel reclameborden in de regio om het aan te kondigen, dit jaar heb ik helemaal niets gezien.
Ik ga de zondag langs, altijd de cross al een keer willen zien daar :)

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:40

Ik rijd zaterdag mee in de demonstratie van de megacarrousel van Stal Sintels. Ook een aanrader om even bij te komen kijken!

Ga zo alvast een kijkje nemen!

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:46

Ik ben er al vanaf afgelopen zondag. Help bij het mennen