Honderden paarden bijeen op paardenmarkt Elst *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Honderden paarden bijeen op paardenmarkt Elst *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 15:18

http://www.omroepgelderland.nl

In Elst is vandaag voor de 753ste keer de Elster Paardenmarkt gehouden. Er werden honderden paarden en pony's te koop aangeboden.

's Ochtends vroeg ging de eerste handel al van start. Dat gaat al jarenlang lang op de ouderwetse manier met handjeklap. Het ruime aanbod van pony's, veulens en paarden ten spijt, was vannacht en vanochtend van een levendige handel niet echt sprake.
Duidelijk is te merken dat er nog altijd een overschot is op de Nederlandse paardenmarkt.

Naast de paardenverkoop was er ook een grote warenmarkt met ruim 200 kramen.

Irisjevoogd

Re: Honderden paarden bijeen op paardenmarkt Elst *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:27

gaaf! alleen het filmpje werkt niet x

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:42

Irisjevoogd schreef:
gaaf! alleen het filmpje werkt niet x

Doet het idd niet........ jammer!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:44

Bah de eerste dieren zijn gisteren avond al voor het donker met vrachtwagens aangeleverd vanuit het buitenland.
Wie weet hoe lang hun reis was hierheen om vervolgend de hele nacht en dag daar te staan en erna weer opgeladen te worden terug of reisje slager, niets voor mij paardenmarkten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:44

Je kunt hem ook bekijken op de site van omroepgelderland.

Blijft toch altijd een aparte sfeer geven die markten. Mijn pony's heb ik ook met handjeklap gekocht :D

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:27

Toch vind ik 't maar niks. Ik zit in Elst op school en had makkelijk even kunnen gaan kijken maar ben express niet gegaan..
Zou mijn pony trouwens ook niet willen verkopen op zo'n markt. (net zoals ik niet snel serieus op zoek zou gaan naar een paard van de markt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:31

Ik ben ook even wezen kijken vandaag, en het viel me eigenlijk helemaal niet tegen.
Een enkel paard dat wat te mager was, een paar met exceem, een paar die nodig naar de smid moesten, maar grotendeels goed doorvoede paarden en pony's :j Meer paarden met appeltjes en netjes getoiletteerd dan paarden waar duidelijk wat aan mankeerde. Er werd ook druk met emmers water gelopen door de handelaren, en zo goed als overal lag hooi/kuil voor de paarden.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:41

Leuke naam zeg: Geen idee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:45

Iemand een schimmel welshje gezien ^^

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:46

Vind het er altijd wel een beetje zielig uit zien, vind er wel wat sprekende paardjes tussen staan ! Als ik zou gaan zal ik wel thuis komen met een paardje denk ik ...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:47

Tja, zo op het oog zien ze er goed uit maar als ik naar die ogen van sommige dieren kijk dan blijf ik het moeilijk vinden om naar te kijken.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:51

ik denk dat ik daar ben , het liefst ze allemaal wil meenemen :') maar hoe weet je nou dat die paarden echt gezond zijn? sterke pijnstillers doen een wonder :o

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:03

Ik ben ook een tijdje geweest.
Een poos bij de het 'begin' gestaan, waar ze de markt op kwamen en geladen werden.
Kom er al jaren, wel een paar magere paarden gezien, maar het viel me mee.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:21

Was graag even gaan kijken, we waren tenslotte redelijk in de buurt. ( Renkum). Maar uiteindelijk toch niet gedaan, helaas. We hadden wel een 2 paards trailer mee, dus we hadden sowieso nog wel 1 plekje over. Maar we hadden toch te weinig tijd om even te gaan kijken. Misschien maar goed ook.

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:38

Ik was er ik woon er nmlyk

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:45

Zitten toch wel een hoop leuke paardjes bij, met sprekende koppies en een gezond figuur. Toch blijf ik het maar niks vinden, moet er ook niet aan denken mijn eigen paardje op een markt terug te vinden. En dan die mensen die maar veulentjes blijven fokken omdat het even 'schattig' of 'leuk' is. Hierdoor worden genoeg gezonde paardjes uiteindelijk weggebracht. Vind de bedoeling van een markt dubbel, vind het maar niks dat die paarden daar zo in de drukte staan maar andere kant, het is wel een oplossing om er een huisje voor te vinden. Komen genoeg mensen kijken. Vind ze er nogmaals goed uit zien, had hiervoor een nogal treurig beeld van paardenmarkten in mijn hoofd.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:01

Ik hou er niet van. Wil je een echte markt zien, ga dan eens naar Utrecht. Daar is niks nostalgisch aan. Alleen maar hartverscheurende paarden ellende.
Nee ,voor mij mag de markt opdoeken.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:17

Ik kan er niet tegen, ik wil ze allemaal mee nemen. De droeftoeters... :(:)
Net als een asiel bezoeken, daar kom ik ook jankend weg... :')

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:26

Zitten wel leuke paardjes tussen, met sprekende koppies, en de meeste zien er wel goed uit, niet te mager.. Wil wel eens een xtje kijken op zo'n markt, maar toch ook weer niet.. denk niet dat ik er goed tegen kan, en ze allemaal mee naar huis zou willen nemen. :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:23

Ik mag van mijn ouders niet eens meer naar een markt toe :') Laatste keer kwam ik met Hans thuis en was het bijna oorlog thuis :')

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:13

Ik ben gister ook even op de markt heen gelopen. Het bijzondere vond ik dat er een kruising tussen stond met een zebra. Echt een heel mooi getekend paard met de strepen. Nog nooit in het echt gezien. Maar was zeker mooi.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:34

Dragon16 schreef:
Ik ben gister ook even op de markt heen gelopen. Het bijzondere vond ik dat er een kruising tussen stond met een zebra. Echt een heel mooi getekend paard met de strepen. Nog nooit in het echt gezien. Maar was zeker mooi.

Dat paard stond ook in Bemmel.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:15

x_Jeanine_x schreef:
Dragon16 schreef:

Dat paard stond ook in Bemmel.

Zielig dat paard van markt naar markt moet..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:25

Ik was er gister ook bij, heb hier wat foto's staan: [EV] 2 sept. 2013 Paardenmarkt Elst (GLD)

Vind het een leuk evenement en nee, niet iedereen gaat even vriendelijk met zijn dieren om, maar over het algemeen en door de controle gaat het wel.
Leuk filmpje, zie gelijk bekenden, haha!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:28

pimaude schreef:
Iemand een schimmel welshje gezien ^^

Stonden best wat schimmel Welshjes ja.