'Spookpaard' Diablo mogelijk opgejaagd door jongens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

'Spookpaard' Diablo mogelijk opgejaagd door jongens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 15:04

http://www.at5.nl

Het paard dat zaterdagnacht op de A10 Noord door een auto werd geschept, is weer in de eigen stal. De eigenaar van de manege vermoedt dat het beest zaterdagnacht is opgejaagd door kwajongens.

Het paard, in eerste instantie door de politie gedoopt tot Bikkel, blijkt Diablo te heten. Diablo werd in de nacht van zaterdag op zondag op de A10 Noord hard geraakt door een auto.

Frans Veltkamp, eigenaar van de manege in Noord waar Diablo woont, vermoedt dat jongens de weide in zijn gelopen en daarmee het beest hebben opgejaagd. Dit is namelijk al een keer eerder gebeurd.

'De weide wordt altijd goed afgesloten, dit was ook zaterdagavond het geval', aldus Veltkamp. Viola is in ieder geval zielsgelukkig dat haar paard weer terug is.

Klik hier voor een foto.

Zie ook: [VN] Paard overleeft heftige aanrijding met auto op snelweg

Anoeska27

Re: 'Spookpaard' Diablo mogelijk opgejaagd door jongens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:17

Maar waarom zit er dan geen groot slot om het hek als het al eerder is gebeurt? Ik heb hier ook overal sloten omheen zitten. Wat een geluk dat zowel de chauffeur als het paard er niets aan over gehouden heeft.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:17

weer die klerekwajongens ik ben blij dat de eigenaar geen schuld betreft,ik ben erg blij voor het meisje,en die daders een baksteen om hun nek doen en inderdaad van de brug afgooien,in wat voor land leven we.als we alzo met dieren omgaan.die gasten horen niet in de maatschappij.gelukkig heeft het paardje het tot nu toe gered,en is hij weer bij zijn eigenaar.in elk geval heel veel sterkte voor de eigenaar en voor het paardje.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:22

Ik zag het gister op HvNl! Wat een wonder dat er niemand ernstig gewond is! Ik weet niet of een dik slot zou helpen, paard kan natuurlijk ook gewoon door het draad komen, en de jongens kunnen vast wel klimmen.. Wel heel sneu van ze als het waar zou zijn!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:22

Ik denk niet dat de jongens de gevolgen overzagen. Neemt niet weg dat ik ook vind dat ze een dikke straf verdienen.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:32

die verdienen zeker een behoorlijke straf ze hebben het leven van mens en dier in gevaar gebracht,en verdienen de gevolgen ervan te dragen.

LadyMadonna

Re: 'Spookpaard' Diablo mogelijk opgejaagd door jongens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:42

Dmv een steen om de nek en van de brug gooien :?

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:21

LadyMadonna schreef:
Dmv een steen om de nek en van de brug gooien :?

Als ze dat bij mijn beest zouden doen zou dat nog het minste zijn wat door mn hoofd zou schieten. Mensen moeten van andermans beesten afblijven.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:25

Anoeska27 schreef:
Maar waarom zit er dan geen groot slot om het hek als het al eerder is gebeurt? Ik heb hier ook overal sloten omheen zitten. Wat een geluk dat zowel de chauffeur als het paard er niets aan over gehouden heeft.

Het paard is waarschijnlijk door de omheining gegaan, als de jongens hem opgejaagd hebben. Dat kan je niet tegenhouden met een slot op het hek.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:30

whitneyvdw schreef:
die verdienen zeker een behoorlijke straf ze hebben het leven van mens en dier in gevaar gebracht,en verdienen de gevolgen ervan te dragen.

Inderdaad! Dit is gewoon achterlijk, behalve dat het heel anders met het paard af had kunnen lopen, heeft de bestuurder ook onwijs geluk gehad. Met een steen om je nek van de brug gooien is overdreven natuurlijk, maar deze mensen mogen wat mijn betreft wel een zeer zekere straf hebben. En dat er geen sloten op het hek zaten, snap ik best. Kom zeg, je hoort uit andermans land en vooral van andermans dieren af te blijven. Daar hoeven geen sloten voor nodig te zijn, bovendien is een slotje gemakkelijk te omzeilen. Verder gaat een paard dat op hol is zo door het draad hoor. Bestuurder, eigenaar en paard hebben onwijs veel geluk gehad!

Maar is het al zeker dat dit gebeurt is? Het gaat hier volgens mij over een vermoeden. Dus er valt nog maar weinig over te zeggen eigenlijk. Maar als het wel zo gebeurt is.. Waar gaat het toch heen met ons kleine landje?

De mensen die hier mee te maken hebben gehad, heel veel sterkte!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:36

Wel erg snel om te zeggen opnieuw opgejaagd...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:46

Ik vind dat er wel snel conclusies worden getrokken zeg. In het artikel/door de stal eigenaar bedoel ik. Dat het een keer is gebeurd wil niet zeggen dat het nu dus ook het geval was. Hoe dan ook is dit wonderlijk goed afgelopen. Maar vind het raar dat er zo snel geconcludeerd kan worden dat het kwajongens waren :?

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:57

Ook ik vind dat deze jongens een zware straf verdienen.
En thank god dat t paard niks heeft.

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:59

hannah41 schreef:
whitneyvdw schreef:

Inderdaad! Dit is gewoon achterlijk, behalve dat het heel anders met het paard af had kunnen lopen, heeft de bestuurder ook onwijs geluk gehad. Met een steen om je nek van de brug gooien is overdreven natuurlijk, maar deze mensen mogen wat mijn betreft wel een zeer zekere straf hebben. En dat er geen sloten op het hek zaten, snap ik best. Kom zeg, je hoort uit andermans land en vooral van andermans dieren af te blijven. Daar hoeven geen sloten voor nodig te zijn, bovendien is een slotje gemakkelijk te omzeilen. Verder gaat een paard dat op hol is zo door het draad hoor. Bestuurder, eigenaar en paard hebben onwijs veel geluk gehad!

Maar is het al zeker dat dit gebeurt is? Het gaat hier volgens mij over een vermoeden. Dus er valt nog maar weinig over te zeggen eigenlijk. Maar als het wel zo gebeurt is.. Waar gaat het toch heen met ons kleine landje?

De mensen die hier mee te maken hebben gehad, heel veel sterkte!

Ik ben t met je eens. om ze nu gelijk van een brug te flikkeren is beetje vergezocht.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:28

Anoeska27 schreef:

Overal sloten op is voor een pension/manege houder denk ik wel lastiger, je zou maar een stuk of 30 paarden hebben staan met meerdere eigenaars en verzorgers. Dan is het wel latig om alles steeds op slot te hebben/houden.