Ophef over levende pony's op kermis Beusichem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Ophef over levende pony's op kermis Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 17:57

www.omroepgelderland.nl

Een ponycarrousel op de kermis in Beusichem, gemeente Buren, is de lokale Partij voor de Dieren in het verkeerde keelgat geschoten.
In de carrousel die in juni in Beusichem stond, lopen levende pony's rondjes. Volgens partijlid Joop de Jonge waren veel toeschouwers geschokt door de attractie.
'Er zijn ernstige twijfels over het welzijn van de dieren die doelloos rondjes lopen in een veel te warme tent waarbij ze ook nog eens continue worden blootgesteld aan het lawaai van de kermis', aldus De Jonge. Hij heeft vragen gesteld aan B&W van Buren.

Anoniem

Re: Ophef over levende pony's op kermis Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:59

Het is ook wel schokkend om levende pony's te zien natuurlijk.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:00

Ik zie liever levende dan dooie.
Als ze het slecht hadden liepen ze daar niet meer rond.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:01

De titel doet mij ook afvragen of het wel normaal was als er dode pony's waren op de kermis. :p
Ik dacht ondertussen dat dit ook niet meer mocht, of dat ze hiermee bezig waren.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:04

Ik dacht ook dat het niet meer mocht, maar bij ons in belgie heb ik het ook nog gezien..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:06

Ehm tja wat is hier precies zo erg aan? Kijk dat het te warm is kan ik begrijpen, maar van die rondjes lopen, wat denk je van ponyritjes etc?

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:10

Echt slecht hoor geef ze ene goed leven

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:12

Toevallig ben ik op de kermis geweest in Beusichem, tijdens de paardenmarkt. De pony's zagen er goed uit, hadden allemaal een halstertje om en een net zadeltje op. De tent was overigens geen tent, maar een soort ronde partytent. Alleen een dak, dus ze stonden wel droog als het regende :P Ik kan me er niet echt druk om maken, zolang de beestjes gewoon goed verzorgd worden :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:16

"het welzijn van de dieren die doelloos rondjes lopen"
Ja arm dier, je kunt ze beter, net als velen, doelloos vierkantjes laten lopen... _O-

Niks mis mee, een dagje of een weekje 'doelloos' rondjes stappen en blijkbaar goed verzorgd worden.
Het is dat het niet meer gedaan wordt, anders zou ik mijn pony aan die kermisattractie uitlenen zodat die op en neer kan wandelen met wat ukkies en een stel malloten, vind ze toch best.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:19

Schiet ze af, ben je van het probleem af ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:28

Ach laat ze eerst eens kijken hoe de pony's het maken ipv dramatisch te doen dat ze rondjes moeten lopen. Denk dat ze dan ook maar beter alle maneges kunnen sluiten als dat het probleem is. :+

saskiefie: Dat het te warm is? Hoezo te warm, de warmte viel reuze mee vandaag. Ideaal weer om te rijden. :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:29

Kaitlyn schreef:
Ach laat ze eerst eens kijken hoe de pony's het maken ipv dramatisch te doen dat ze rondjes moeten lopen. Denk dat ze dan ook maar beter alle maneges kunnen sluiten als dat het probleem is. :+

saskiefie: Dat het te warm is? Hoezo te warm, de warmte viel reuze mee vandaag. Ideaal weer om te rijden. :j

Ja in de tent ging het over en ik wist niet dat het vandaag was :P

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:31

Doelloos rondjes lopen :') .
Zeg maar dag paard rijden uberhaubt dan haha

Kaitlyn

Oh ik weet eigenlijk niet of het vandaag was. :')

Lees wel van een andere bokker dat het alleen een tent was met overkapping dus niet helemaal dicht.
Ach, en al is het warm; genoeg water en regelmatig wisselen van de pony's en dan moet het ook niet zo'n wereldramp zijn. Mijn paard moet met 30 graden ook gewoon mee op concours.

Ghostattack

Het was in Juni :) Ben er zelf geweest op zaterdag en we zijn kapot geregend, dus warm? Nee niet echt :+ De andere dagen weet ik niet.

Saaams

Dit heb ik ook gezien, ben ook naar de kermis geweest. Ik maakte me eerder druk om de pony's van de paardenmarkt wat ook op hetzelfde moment was, dan om de goed verzorgde, niet te dunne pony's in die attractie. Ze hadden geen getrek aan hun mond, enkel halstertje. Hadden genoeg rust, konden vaak stil staan.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:34

dit is niet verboden maar het is VERPLICHT de pony's voor en na het werk op een weide met gras en water te zetten. Hier bij ons word die goed opgevolgd want de pony's staan niet ver van mij op een weitje en een dag na dat de kermis gedaan is vertrekken ze weer. De pony's hier zien er goed uit en worden gewassen voor het werk (allemaal gezien) ze hebben goed passend western zadels op en een halstertje dat past en op weide afgaat. ik maakte me eerst ook druk daarom maar nu zie ik hoe goed ze worden verzorgd en ben helemaal gerust gesteld

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:37

Tjah, dode ponys kunnen ook niet lopen :+

Snap de ophef niet zo eerlijk

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:40

ik snap de ophef ook niet echt
in Wenen is er ook een ponycarrousel op Prater en die pony's zien er echt goed verzorgd uit.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:42

Achja, Partij voor de Dieren hé.........................
is het geen hetze tegen de ronde vissenkom, dan wel tegen het 'doelloos rondjes lopen' op een kermis.

:+ die lui moet je niet al te serieus nemen. Ik maak mij drukker over al het overheidsgeld en belastinggeld van ons wat zij opmaken aan het stellen van de meest idiote kamervragen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:44

Ik zie hier ook het probleem niet van in, ik zit hier vlak bij Duitsland en dan gaan we rond de kerst altijd naar de kerstmarkt en daar staat ook iemand met een grote ronde half open tent wel met dak zeg maar en die staat daar dus gewoon de hele markt lang en dat is een tijd hoor! Die pony's zien er perfect uit staat een weegschaal als je te zwaar bent mag je er niet op bij twijfel word je gewogen en volgens mij gaat het tot 14 jaar ofzo dat je er op mag.
Dan heeft hij een heel aantal pony's en lopen ze 2dagen en dan 1 dag stil en dan de volgende en zo lopen er altijd een stuk of 6 pony's in een piste ter grote van een longeercirkel.
Ik zeg het zie ze liever zo als dat ze staan weg te kwijnen in een landje waar ze geen verzorging krijgen en maar aan hun lot over worden gelaten.
Dan hebben ze ook nog pony's die thuis staan en elke keer word er weer een groep andere pony's opgehaald geloof dat ze 4weken mee gaan en dan de volgende groep 4 weken dat is wat ik toen van hem had begrepen en ik moet zeggen dat ik het een hele goede manier van beweging vind voor pony's die anders niets zouden doen. Ook lopen de pony's niet hele dagen er gaan zoveel pony's mee dat hij elke keer om de 2 uur pony's kan wisselen dus zo slecht vind ik het allemaal niet ze zien er goed uit hebben nette spullen en krijgen goed voer en water. Wat wil een pony nou nog meer?...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:54

Hoe lang lopen ze dan in die stapmolen?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:56

In bijna iedere manege lopen de pony's een uur of 2/3 per dag rondjes... waarom zou dit erger zijn? En dan denk ik dat deze pony's er beter vanaf komen als pony's die daarbij ook nog naar voren worden getrapt en in hun mond worden getrokken.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:13

Ach, als de ponys goed verzorgd worden...
Er zijn genoeg andere zaken waar men zich veel drukker over kan maken...
(lees ponypark slagharen oid)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:34

De titel is wel wat vreemd, net of ze liever dode pony's zouden willen zien. Maar ik vraag me af wat er anders is aan een stapmolen. Ze zullen er langer in lopen als in een stapmolen maar als ze verder goede verzorging hebben en doorgaans is kermis ook maar seizoensgebonden.