Drafsport: Volg de Grand Prix de Victoria Park 2013 Live!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Drafsport: Volg de Grand Prix de Victoria Park 2013 Live!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 14:58

WendyBZ

Re: Drafsport: Volg de Grand Prix de Victoria Park 2013 Live!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:59

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:36

Oww.. Derek Buitenzorg uitgeschakeld... galoppade.. met hem nog 2 anderen om dezelfde reden....Van de 9 nog buiten Derek 4 buiten mededinging, dus 5 uitgeschakeld, ook de gedoodverfde favoriete Tokio Hotel.... 4 nog voor de prijzen.
Jammer, jammer van Derek.
Nu ja "Maiden-course", volgende keer beter....

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:21

Maakt niet uit, want Cindy won! *\o/* en dat was ook héél erg verdiend :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:05

Men gaat toch wel door met Derek? Dit is een typische beginnersfout op de eerste koers neem ik aan? Gezien het aantal aangaloppades? Van de andere Dravers?
Overigens vond ik Derek ook wel een beetje "aan de dikke kant" (voor zo ver je dat kunt zeggen van een koersconditie Draver).

Dat Cindy won (gefeliciteerd!) is enorm leuk, maar tsja als het koersveld dan uiteindelijk uit slechts 4 stuks bestaat....weet je dan of het de juiste belering/training was of de snelheid... zo'n uitgedund veld is naar mijn idee gewoon jammer. En ook geen goede graadmeter voor het kunnen op langere termijn bezien.

Overigens heb ik absoluut geen band met de Drafsport, maar heb ik indertijd ook Derek gesponsord, toen men hem voor de slacht had weggehaald. Ik ben daar toen van buitenaf voor benaderd, omdat ik paardenschilder ben, men had blijkbaar mijn andere advertenties in paardenbladen gespot, en heb toen een advertentie in het "Derek-blad" laten zetten. Een gedeelte daarvan zou naar onderhoud en training van Derek gaan.

Dit, omdat ik de actie "Derek redden" erg sympathiek vond.

Dat vind ik nog steeds, dus ik blijf dit alles wel volgen.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 01-09-13 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:10

Ik ga er wel vanuit dat ze niet zomaar stoppen met Derek na één koers. De trainer zal ongetwijfeld hebben gemerkt wat er aan scheelde en daar meer op trainen. Bovendien is het inderdaad echt zo'n koers voor groene paarden en dan springen er soms nogal veel. Tja, het zijn nu eenmaal geen machines. Gelukkig zijn dit soort koersen met veel uitschakelingen echt uitzonderingen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:11

Citaat:
Eerste koers geen succes. Galloppade vlak na de start. Volle blaas zat me dwars. Mag niet weer natuurlijk. Zaterdagavond meteen opnieuw proberen. Start dan in Unitrot troostkoers. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Cindy liet nog genoeg snelheid zien, dus die heeft het absoluut zelf gedaan. Maar dit heb je gewoon in deze winsomklasse; jonge paarden met weinig koersen in de benen waar je nog bij uit moet vinden wat werkt en wat niet.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:43

Goed: nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Voor mij hoeft Derek niks ooit te winnen, maar het zou vervelend zijn als sponsors hier door afhaken. En Derek z'n welzijn daardoor minder ondersteund zou worden.

Kan me voorstellen dat bij zo'n eerste race en alle spanningen die daarbij komen de groene paarden al gauw in galop springen.
Ik lees dat het vrij uitzonderlijk is dat er ZO VEEL bij een eerste race uitvallen (gediskwalificeerd worden).

Vijf bij een veld van negen vind ik ook wel opmerkelijk, zonder daar overigens conclusies aan te verbinden.

Voor het geval er gedacht wordt dat ik helemaal NUL KOMMA NUL van Dravers en hun trainingen af weet: een buitengewoon goede vriendin van mij in Den Haag traint daar Dravers. Al vele, vele jaren.
Ik woon nu al weer 10 jaar in Drenthe, maar daarvoor ook Den Haag/Scheveningen, dus ook Duindigt is mij niet bepaald onbekend.

Welnu: ik blijf de handel en wandel van Derek Buitenzorg volgen!