http://www.knhs.nl
Routinier Kars Bonhof won net zijn eerste medaille op de Hippiade. De zestienjarige international uit Epe bleef in de barrage als enige foutloos in een tijd van 40.10. Kars deed dat met de schimmel Paddy Power van familie Morssinkhof. Paris Morssinkhof reed een spectaculaire barrage met Golden Future, was ruim 5 seconden sneller dan Kars aan de finish, maar de balk op de laatste steilsprong viel in haar poging Kars van de eerste plaats te rijden. Anne-Lynn Hovenga werd met Benetton derde.
“Dit is pas de eerste keer dat ik op de Hippiade een medaille win. Ik was wel vaker vierde of vijfde” , vertelt Kars tussen al het handen schudden door. Kars, die veel internationale ervaring, rijdt Paddy Power pas twee maanden. “Het is een hele sterke pony met een gebruiksaanwijzing. Ik rijd hem tot december voor familie Morssinkhof en dan stop ik bij de pony’s. Dit is gewoon een hele mooie afsluiting van mijn ponytijd. Ik heb zelf geen pony’s meer. Suprise is vorige week verkocht. Ik heb al twee paarden, maar die moeten nog verder opgeleid worden.”
Kars reed een foutloze barrage en nam niet alle risico’s. Dat deed Paris Morssinkhof wel met Golden Future. In volle galop ging de frêle amazone door het barrageparcours van Sjack Meuleman en het leek er echt in te zitten tot Golden Future met zijn achterbenen de bovenste balk van hindernis 10 aantikte. Maar toch een mooie stalsucces voor familie Morssinkhof met twee pony’s op het podium.
Anne-Lynn Hovenga en de bonte Benetton moesten als eerste van start en namen het nodige risico. Benetton, die geweldige sprongen maakte, finishte in 39.21 met een springfout als derde.